آغاز به کار سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت از ابتداری مهر ماه

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان از راه اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت از ابتدای مهر ماه خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین بانک مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در خصوص راه اندازی سامانه استحقاق سنجی گفت : بر اساس بند چ ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه باید پایگاه  اطلاعات بر خط کلیه بیمه شدگان کشور در سازمان بیمه سلامت استقرار پیدا کند و نحوه دریافت خدمات نیز از طریق این پایگاه انجام شود.

وی در خصوص شروع به کار این پایگاه گفت : استحقاق سنجی درمان در بیمارستان های دانشگاهی کشور شروع شده است . این سامانه با اتصال پایگاه های بر خط  دانشگاه علوم پزشکی ، وزارت بهداشت ، سازمان بیمه سلامت ، سازمان تامین اجتماعی و بیمه های تکمیلی راه اندازی گردید.

مدیر کل بیمه سلامت  استان اصفهان ادامه داد :در بیمارستانهای متصل به سامانه استحقاق سنجی نیاز به ارائه دفترچه بیمه نیست و مراحل پذیرش بیمار  از طریق کد رهگیری که این سامانه صادر میکند انجام میگردد .

بانک خاطر نشان کرد  این کد به منزله یک برگ دفترچه بیمه است و اگر تخلف و سو استفاده ای از این کد انجام شود ، کارشناس ناظر با مطابقت دادن تصویر ثبت شده بیمار در سامانه استخقاق سنجی می تواند هویت بیمار را احراز کند و از سو استفاده های احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود : از ابتدای مهر ماه این طرح در بیمارستان ها اجرایی می شود و کارشناسان بیمه سلامت بدون کد رهگیری سامانه استحقاق سنجی برای بیمار پرونده و معرفی نامه صادر نمی کنند.

مدیر کل بیمه سلامت  استان اصفهان در مورد سامانه تبادل الکترونیک و رسیدگی به  اسناد بستری گفت : این طرح به صورت آزمایشی در سه استان آغاز گردید ، سامانه تبادل الکترونیک و رسیدگی به اسناد بستری دو سال در بیمارستان عسی بن مریم آغاز به کار کرده بود و در حال حاضر در 9 بیمارستان درحال  خدمت رسانی  و تا پایان مهر در کل بیمارستان های دانشگاهی  آغاز به کار خواهد کرد .

بانک در خصوص مزایای استفاده از این سامانه گفت : این سامانه گزارشات کاملی در اختیار ما قرار می دهد که با استفاده از این گزارشات هم امکان نظارت بیشتر بر جراحی های انجام شده در بیمارستان ها ، عملکرد پزشکان ، تجهیزات مصرف شده ، دارو های استفاده شده وجود دارد و هم اینکه این گزارشات می تواند مبنی طرح های پژوهشی در بخش های مختلف حوزه سلامت باشد.

وی با شاره به پرداختی ماهانه 60 میلیارد تومان در حوزه درمان بیمه شدگان گفت : بیمه سلامت استان اصفهان  در حدود 1 میلیون و 500 هزار بیمه شده تحت پوشش دارد  و ما از طریق 4860  موسسه در حال خدمت به این بیمه شدگان هستیم .

مدیر کل بیمه سلامت  استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرگاران جوان در خصوص پرداخت بدهی 300 میلیاردی تومانی بیمه سلامت اصفهان به دانشگاه علوم پزشکی گفت : قرار است 110 میلیارد تومان از این بدهی را در قالب اوراق خزانه اسلامی به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود و مابقی این بدهی قرار است به تدریج پرداخت شود .

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.