رئیس کل دادگستری استان اصفهان خواستار شد؛

نظارت حداکثری بیمه سلامت در زمینه فروش آزاد دارو /برخورد شدید دستگاه قضایی با متخلفان فروش آزاد دارو

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر برخورد شدید دستگاه قضایی با متخلفان فروش آزاد دارو گفت: مهمترین و محکم ترین راه نظارت حداکثری بیمه سلامت در زمینه فروش آزاد دارو و سودجویی از آن در کشور است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد خسروی‌وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضا در حوزه درمان و داروی مردم حساس است و با توجه به موقعیت حساس کنونی کشور، همه باید دست به دست هم بدهیم تا راه را برای افراد سودجو ببندیم؛ اظهار کرد: کمبود دارو، گرانی دارو، سودجویی بعضی از اطباء، داروخانه ها و همچنین سودجویی برخی از افراد که از این راه ، کاسبی می کنند این موقعیت را در کشور حساس تر می کند؛ بنابراین سازمان بیمه سلامت ایران برای جلوگیری از این موضوع باید نظارت های خود را به حداکثر برساند و همچنین درکنار این نظارت، دادگستری نیز موظف است به عنوان یک دستگاه حمایت کننده با افرادی که در این زمینه تخلف کرده اند به شدت برخورد کند.

به گفته وی، دستگاه قضایی اعلام آمادگی می کند که با همکاری دادستان و بازپرس ویژه در دادگاه های بدوی و تجدید نظر به صورت تخصصی در زمینه افزایش آگاهی همکاران دستگاه قضا در حوزه دارو و درمان حرکتی نو را آغاز کند ؛ این حرکت با همکاری سازمان بیمه سلامت انجام به حساسیت بیشتر قضات در حوزه دارو و درمان منجر می شود و می تواند آسیب های مرتبط با این موضوع در جامعه را شناسایی کند و باعث تسریع در رسیدگی به این پرونده ها شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: در موضوعات مهمی همچون باندهای جعل و سوء استفاده از دفاتر بیمه و دارو می بایست رابط حقوقی دستگاه قضایی، پیگیری لازم را با دفتر دادگستری انجام دهد که در این زمینه حوزه قضا قول مساعد همکاری در حل این مسائل را می دهد .

همچنین در این دیدار مدیرکل بیمه سلامت استان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره کل، به منابع سازمان در سال 97 اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به محدودیت منابع، در سال جاری سعی شده در خدمت رسانی به بیمه شدگان خللی ایجاد نشود. ولی در حوزه درمان متاسفانه ، تقاضاهای القایی و استفاده نادرست از دفاتر بیمه و رعایت نکردن موارد بهداشتی بسیار مشهود است که طبیعتاً لازم است اقداماتی در راستای فرهنگ سازی بیمه شدگان در خصوص استفاده از دفاتر درمانی صورت پذیرد.

حسین بانک در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه دیدگاه ها و راهکارهای دستگاه قضا در حوزه سلامت مردم، زمینه همکاری با سازمان بیمه سلامت باز شود.

انتهای پیام/م

صحبت های رئیس کل دادگستری استان اصفهان در حوزه درمان و دارو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار