زیر ساخت حذف دفترچه بیمه در بیش از 27 بیمارستان دولتی استان اصفهان فراهم شد

قائم مقام مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان از فراهم شدن زیر ساخت حذف دفترچه بیمه و پذیرش بیماران از طریق خدمت استحقاق سنجی درمان در بیش از 27 بیمارستان دولتی استان خبر داد .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر ریاضیات در مراسم افتتاح سامانه استحقاق سنجی درمان در بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان گفت : زیر ساخت لازم جهت کمرنگ کردن دفترچه بیمه در بیش از 27 بیمارستان دولتی استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده است.

 به گفته وی، از طریق خدمت استحقاق سنجی درمان که یکی از خدمات سلامت الکترونیک است با ثبت کد ملی بیمار توسط واحد پذیرش مراکز درمانی درسامانه مدیریت اطلاعات بیمارستانی و از طریق وصل سامانه اطلاعات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به سامانه HIS بیمارستان ها ، اطلاعات بیمه ای و هویتی بیمه شده نمایش داده و در صفحه پذیرش بیمار ثبت می شود.

قائم مقام مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان از مهم ترین مزایای این خدمت را نشان دادن هم پوشانی های بیمه ای دانست که فرد به جز در صندوق کارمندی مجبور به استفاده از بیمه فعال تامین اجتماعی خود می باشد .

در همین راستا و به منظور هماهنگی و تعامل بیشتر ، جلسه هم اندیشی با حضور رؤسای بیمارستان های دولتی استان در اداره کل بیمه سلامت اصفهان برگزار شد . در این جلسه قائم مقام مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ضمن تشریح طرح حذف دفترچه های بیمه در بیمارستان ها ، به سوالات و ابهامات رؤسای بیمارستان ها پاسخ داد و خاطر نشان کرد : قوانین ، مقررات و  فرآیند های گذشته همچنان جاری است و اگر به هردلیلی مانعی در سامانه استحقاق سنجی درمان ایجاد شود ، پذیرش بیمار باید طبق روال گذشته صورت گیرد. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار