آیا بلعیدن آدامس مضر است؟

فوق تخصص گوارش و کبد درباره تأثیر قورت دادن آدامس در نحوه عملکرد دستگاه گوارش گفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجعفر فره‌وش فوق تخصص گوارش و کبد درباره تأثیر قورت دادن آدامس در نحوه عملکرد دستگاه گوارش، گفت: برخلاف تصور عمومی مردم، قورت دادن آدامس هیچ عارضه‌ای بر دستگاه گوارشی افراد ندارد.

وی با بیان اینکه برای انسجام بافت به آدامس رزین افزوده می‌شود، افزود: به همین دلیل آدامس خاصیت لاستیکی پیدا می‌کند که جویدن آن برای برخی افراد لذّت‌بخش می‌شود. برخی افراد بر این باور هستند که به دلیل افزوده شدن رزین به آدامس، قورت‌ دادن آن می‌تواند موجب بروز مشکلات گوارشی شود، اما این در حالی است که آدامس قابل تجزیه نیست و به‌ صورت کامل دفع می‌شود.


بیشتر بخوانید: با مزایای باورنکردنی جویدن آدامس آشنا شوید 


این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: با این وجود به افراد توصیه می‌شود به دلیل اینکه آدامس در طبیعت نیز تجزیه نمی‌شود، پس از جویدن، آدامس را در سطل زباله بیندازد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بهتر است به جای آدامس از سقز استفاده کرد، خاطرنشان کرد: به‌ دلیل اینکه سقز از مواد گیاهی تشکیل می‌شود؛ به افراد توصیه می‌شود به‌ جای آدامس، سقز بجوند.

وی افزود: قورت دادن سقز نیز عوارضی برای دستگاه گوارش به همراه ندارد؛ اما بهتر است پس از عدم تمایل به جویدن، سقز را در سطل زباله انداخت.

منبع: آنا

انتهای پیام/

قورت دادن آدامس مضر نیست/ به جای آدامس سقز بجوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار