مدیرعامل بانک کشاورزی مطرح کرد؛

کشت پاییزه زیر چتر ویژه تسهیلات بانکی

خدارحمی تأکید کرد: بانک کشاورزی برای حمایت از کشت پاییزه و گلخانه‌ای در ارائه تسهیلات توجه ویژه‌ای دارد.

کشت پاییزه زیر نگاه ویژه تسهیلات بانکی/به مصرف آب در کِشت وسواس داریمروح الله خدارحمی، مدیر عامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با  خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز فصل پاییز اظهار کرد: این نهاد در نظر دارد  با وسواس خاصی که به نحوه بهره‌برداری از  خاک و آب دارد، اولویت‌های خود را بر روی ارائه تسهیلات به کشت پاییزه در جهت تشویق کاهش مصرف آب تنظیم کند.

وی تشریح کرد: می‌توان با انتقال برخی از کشت‌ها مانند چغندر قند که مصرف آب آن در بهار بسیار بالاست، به فصل پاییز از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری کرد. کشت گلخانه‌ای بخشی از همین طرح هاست که مورد حمایت  بانک کشاورزی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه با ابراز خرسندی از رشد تولیدات پاییزه در سال گذشته تصریح کرد: با کاهش مصرف آب هیچ کاستی در میزان  تولید محصولاتی نظیر( گندم، شکر و دانه های روغنی) نداشته و آمارهای دریافتی از وزارت جهاد کشاورزی خبر از افزایش تولیدات این نوع کشت داده است.

خدارحمی  در پایان با اشاره به نقش این نهاد در گسترش فرهنگ استفاده بهینه از آب گفت: این بانک با ارائه تسهیلات  به طرح هایی که مصرف آب کمتری دارند، توانایی  نهادینه سازی  این فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف در کشت و زرع را برای کشاورزان خواهد داشت. قطعا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  و  بررسی طرح‌های کشتی جدید که از سوی شرکت‌های دانش بنیان به این بانک ارائه داده می‌شود، در اعطای تسهیلات کاهش مصرف آب را از نکات مهم برای تایید اعطای تسهیلات قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

کِشت  گلخانه‌ای صف اول تسهیلات بانک کشاورزی قرار می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار