کد خبر: ۶۶۷۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر : ۶۶۷۴۴۹۶

تقویت ذهن موضع بسیار مهمی در زندگی روزانه افراد است که می‌توان با راهکارهایی ساده به این مهم دست یافت.

برای تقویت ذهن خود چه کارهایی انجام دهیم؟

به گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقویت ذهن این روزها موضوع بسیار مهمی است که افراد با آن سرو کار دارند. اما این که چه کارها و راه‌هایی برای رسیدن به این خواسته وجود دارد، چیزی است که ما به آن پرداخته ایم.
 
در راستای دستیابی به "تقویت ذهن" تمرین‌های روزانه متعددی وجود دارد چرا که هوش انسان انعطاف پذیر است و عوامل زیادی در تقویت حافظه و ذهن می توانند تاثیر گذار باشند.  در ادامه با ما همراه شده تا برخی از این راهکارها را فرا بگیرید.

بهترین راه های تقویت ذهن کدامند؟

  • یادگیری  اولویت زندگی 

یادگیری و آموزش دیدن چیزهای جدید یکی از مراحل بسیار مهم در طول زندگی همه انسان ها در سنین مختلف است . جالب است بدانید که بهترین راه تقویت ذهن نیز یادگیری است زیرا  موجب بهبود عملکرد مغز و حافظه می شود.  زبان آموزی، کتاب های جدید و انواع بازی ها می‌توانند در این راه به شما کمک کنند.

  •  نوشتن  برنامه روز فردا در شب 

با برنامه ریزی شما جزو آدم های کارآمد خواهید شد و بدین صورت هوشمندانه کار کردن به جای سخت کار کردن برای شما رقم خواهد خورد. با این روش علاوه بر تقویت کردن ذهن خود می توانید لیست کارهای مهم خود را نیز به خوبی مشخص کنید.

  • قدم زدن در طبیعت برای تقویت ذهن

برای تقویت کردن ذهن خود دقایقی را در دل طبیعت سپری کنید.  با این کار ذهن شما در بین گیاهان آرامش خواهد یافت. هم چنین گیاهان تولید کننده اکسیژن هستند و این عنصر به مقدار فراوان در طبیعت وجود دارد. با قدم زدن علاوه بر بهبود گردش خون خود می‌توانید بقیه روزتان را هوشمندانه تر کار بکنید.


حتما بخوانید:  حافظه خود را با این خوراکی ها تقویت کنید!


برای تقویت ذهن خود چه کارهایی انجام دهیم؟

  • گوش فرا دادن به موسیقی

از راه های بسیار رایج در تقویت ذهن می توان به موسیقی گوش کردن اشاره کرد که بسیار لذت بخش هم است. این راهکار موجب افزایش سلامت مغز انسان می‌شود چرا که موسیقی یک محرک سلول های مغز و افزایش دهنده حافظه تمرکز و قدرت شنوایی است.

  • به حافظه سپردن برخی اطلاعات روزانه

برای تقویت ذهن لازم نیست اطلاعات و چیزهای بسیار سخت را حفظ کنید. برای رسیدن به این خواسته کافی است که اطلاعاتی مانند شماره تلفن، تاریخ تولد، لیست خرید و آدرس را حفظ کنید. علاوه بر این می توانید یک روز از هفته را انتخاب کرده و با خود مرور کنید که چه کارهایی را در آن روز انجام دهید.

  • کتاب خوانی از راه های فوق العاده تقویت ذهن

کتاب خوانی از بی نظیر ترین راهکارهای تقویت کردن حافظه است. مثلا در طول روز به هنگام میل کردن صبحانه تان خلاصه ای از کتاب را بخوانید. خلاصه کتاب ها را در اینترنت و برخی نرم افزار ها به راحتی می توانید، پیدا کنید. هم چنین توصیه ما به شما این است که به جای این که تلویزیون ببینید، کتاب بخوانید.  این کار یک فعالیت بسیار پویا برای مغز شما محسوب می شود و تاثیر فوق العاده ای بر تقویت ذهنتان دارد. علت آن هم این است که در زمان خوانش یک کتاب مغز شما شروع به تصویرسازی می کند.


حتما بخوانید:فرمول های خوردنی تقویت ذهن برای دانشجویان 


 

  • گوش دادن به پادکست ها

اگر وقت خواندن کتاب را ندارید، بهتر است از اوقات دیگر خود به خوبی استفاده کنید. برای مثال به هنگام رانندگی پادکست و کتاب های صوتی را گوش دهید.هم چنین اگر دوچرخه سواری می کنید می توانید 10 دقیقه فایل صوتی را در گوشی خود ذخیره کنید و هر روز به هنگام دوچرخه سواری به آن گوش کنید.  کتاب صوتی را هم به صورت آنلاین  در برخی از وب سایت ها و اپلیکیشن ها می توان تهیه کرد.

  • شبکه های مجازی عامل مخرب ذهن شما

اغلب توصیه می شود بیش از یکی دوبار به شبکه های اجتماعی سر زده نشود. مغز شما با اطلاعاتی که برایش می فرستید سازگار می شود. پس آن را با اطلاعات بیهوده و در حال تغییر مورد تخریب قرار ندهید. هم چنین شبکه های اجتماعی از علل عدم تمرکز نیز به شمار می روند.  با فرستادن داده ها و اطلاعات مهیج موجب بهبود عملکرد مغز خود شوید و آن را در سطح بالایی نگه دارید.

  • انجام حرکات ورزشی ساده روزانه

بدن شما با ذهنتان رابطه تنگاتنگی دارد. به همین خاطر لازم است که سلامت جسمانی تان را حفظ و باعث عملکرد بهتر مغز شوید.  برای تقویت ذهن خود پیاده روی و ورزش های روزانه بسیار ساده بسیار مفید هستند.


حتما بخوانید:6 میوه تقویت کننده حافظه 


 

  • کشیدن نقشه ذهنی

کشیدن نقشه از موثرترین فعالیت های ساده ذهن به شمار می رود که هوش را نیز بسیار بالا می برد.  برای نمونه اگر می خواهید به یک سفر یا مکان جدید بروید،  پیش از رفتن آن را در ذهن خود تجسم کرده و جزئیات را به آن اضافه کنید.

امیدواریم با انجام راه حل های گفته شده گامی موثر در تقویت ذهن خود بردارید و بتوانید عملکرد حافظه و مغز تان را بهتر از قبل کنید.

 

انتهای پیام/

سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سوالات کرونا-پایین خبر دسکتاپ
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر