ایام محرم و صفر در نزد شیعیان چه جایگاهی دارد؟

کارشناس مرکز پاسخگویی به سولات شرعی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در جایگاه والای ماه محرم و صفر در نزد شیعیان مطالبی را بیان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شمس‌زاده کارشناس مرکز پاسخگویی به سولات شرعی حرم مطهر حضرت معصومه (س)درباره  جایگاه والای ماه محرم و صفر در نزد شیعیان گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و بر همین اساس متوجه می شویم که هرچه در زندگی داریم از این دو ماه است.
 

وی ادامه داد: اسلام و تمامی شعار اسلامی را دو ماه محرم و صفر زنده نگه داشته است.
 
نذری دادن نشانه ارادت به سیدالشهدا (ع) است/عزاداری برای امام حسین(ع) باید همراه با اخلاص عمل باشد
 
این کارشناس تصریح کرد: امیدواریم تمامی افرادی که در ماه محرم به عزاداری سیدالشهداء(ع) می پردازند، با اخلاص کامل این کار را انجام دهند و بدون ریا در این مسیر گام بردارند تا از جانب خداوند عزت نصیبشان شود و اجر عزاداری هایشان را از امام حسین (ع) دریافت کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین شمس زاده در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: نذری دادن در ماه محرم و صفر نشانه ابراز ارادت و علاقه ای است که از سوی مردم نسبت به امام حسین (ع) روانه می شود.
 
نذری دادن نشانه ارادت به سیدالشهدا (ع) است/عزاداری برای امام حسین(ع) باید همراه با اخلاص عمل باشد
 
وی افزود: نذری دادن در راه ائمه فعالیت مثبت و پسندیده ای است که اغلب مردم برای برآورده شدن حاجت ها و خواسته هایشان این کار را انجام می دهند.
 
این کارشناس خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که هر چیزی که در راه امام حسین (ع) و عزاداری ایشان باشد خوب است.
 
منبع: میزان
انتهای پیام/

نذری دادن نشانه ارادت به سیدالشهدا (ع) است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار