شایسته سالاری اولویت انتخاب مدیران مدرسه در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیران مدرسه در کرمان بر اساس اصل شایسته سالاری انتخاب می‌شوند.

شایسته سالاری اولویت انتخاب مدیران مدرسه در کرمانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیران مدرسه در کرمان باید بر اساس اصل شایسته سالاری انتخاب شوند.
وی با اشاره به اینکه مدیر مدرسه باید بر اساس اصل شایسته سالاری انتخاب شود تا بتواند اهداف آموزش و پرورش را به پیش ببرد افزود: مدرسه به‌عنوان کانون اصلی باید با شرایطی تجهیز شود که یک فضای بانشاط و سرشار از محبت و صمیمیت معلم باشد.

اسکندری بیان داشت: هزار و ۳۱۹ شهید دانش‌آموز و معلم در استان کرمان وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با خون خود برکات زیادی برای جامعه به‌وجود آوردند و امروز هر چه داریم از برکت خون شهدا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت:آموزش و پرورش استان سال تحصیلی جدید را با حدود ۶۳۰ هزار دانش آموز در قالب ۷ هزار و ۶۰۰ مدرسه آغاز کرده است.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه بزرگ است افزود: یکی از مهمترین رویکرد‌های سند تحول بنیادین کیفیت مدارس و ارتقا و پیشرفت جایگاه و منزلت معلم است.

وی گفت: مدرسه جلوه‌ای از تحقق اهداف آموزش و پرورش و نقطه اتکا و وصل است.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه در حدود سه هزار و ۵۰۰ مدرسه نماز جماعت اقامه می‌شود و در سطح استان در سال گذشته ۳۷۶ هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های قرآنی و مذهبی شرکت کردند تصریح کرد: ۳۲ پژوهش‌سرا و ۴ مرکز آزمایشگاهی در سطح استان فعال و بیش از ۲۵۰ مدرسه زیر حد نصاب دانش‌آموز فعالیت می‌کنند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

وی بیان داشت: امسال ۳۴ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس استان کرمان تحصیل می‌کنند و حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز نیز در مدارس شبانه‌روزی با خوابگاه در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ح

مدیران مدارس براساس شایسته سالاری انتخاب شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار