استفاده از نان خشک برای خوراک دام غیر مجاز است

رئیس اداره امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: استفاده از نان خشک برای دامداران به منظور خوراک دام غیر مجاز است و با واحد‌های متخلف برخورد قانونی انجام می‌شود.

استفاده از نان خشک برای خوراک دام غیر مجاز استسید مهدی هدایتی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: استفاده از نان خشک به دلایل متعددی نظیر: شیوه‌های نگهداری معیوب، آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی، وجود اشیا و حیوانات موزی و انواع کپک‌ها و قارچ‌ها به دام و نهایتا انسان آسیب وارد می‌کند که در کلاس‌های اداره امور دام تحت عنوان شیوه‌های نوین پرورش دام به دامداران استان اطلاع داده شده است.

هدایتی با اشاره به اینکه واحد‌های بسیار کمی از نان خشک برای خوراک دام استفاده می‌کنند بیان کرد: این واحد‌ها شناسایی شده و به دامپزشکی جهت برخورد قانونی گزارش شده اند.

رئیس ادراه امور دام استان بیان کرد: همزمان به واحد‌های فروشنده خوراک دام، تشکل‌های تامین کننده دامی و همچنین تعاونی‌های شهرستانی هشدار‌هایی در جهت عدم فروش نان خشک داده شده است که خوشبختانه تا الان از این واحد‌ها تخلفی گزارش نشده است.

 هدایتی با بیان اینکه استفاده از نان خشک در برخی موارد به دلایل مسائل مالی دامداران ممکن است اتفاق بیافتد افزود: در این خصوص هر ماه نهاده‌های یارانه‌ای از طریق سازمان جهاد کشاورزی و با همکاری اداره امور دام و تشکل‌های خصوصی وابسته بین دامداران کل استان عرضه می‌شود.

وی افزود: وظیفه‌ی ادراه‌ی امور دام آموزش و توصیه به دامداران در مورد دام می‌باشد که هرگونه تخلف در امور خوراک دام از طریق سازمان جهاد کشاورزی به دامپزشکی استان ارجاع داده می‌شود و وظیفه‌ی پیگیری تخلفات با دامپزشکی استان می‌باشد.

گفتنی است: کلاس‌های اداره امور دام در ارتباط با اصلاح نژادی، ساختمان و تاسیسات، بازار و فروش و تغذیه در استان برگزار می‌شود که تحت عنوان شیوه‌های نوین پرورش دام می‌باشد.

انتهای پیام//آ. ف
 
استفاده از خوراک دام  به دلایل مسائل مالی برای همه ی دامداران ممکن نیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار