سامسونگ Galaxy S10 واحد پردازنده عصبی اختصاصی خواهد داشت

سامسونگ در حال ساخت پردازنده عصبی اختصاصی است که احتمال داده می‌شود روی Galaxy S10 به کار گیرد.

سامسونگ Galaxy S10 واحد پردازنده عصبی اختصاصی خواهد داشتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال های اخیر، هوش مصنوعی مقوله‌ای بوده که بسیاری از شرکت‌های معتبر روی تولید محصولات، ربات‌ها و گجت‌ها با آن تمرکز کرده‌اند. طی یک سال اخیر، بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ساخت تراشه و گوشی‌های هوشمند تمرکز ویژه‌ای روی پیاده‌سازی قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در محصولات خود داشته‌اند. یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات مرتبط، پردازنده‌ی Kirin 980 هوآوی است که از واحد پردازش عصبی دوگانه (NPU) جداگانه بهره می‌برد و همین موضوع باعث شده تا کاربران انتظار عملکرد بسیار خوبی را در زمینه هوش مصنوعی از آن داشته باشند.

سامسونگ همواره از جمله شرکت‌هایی بوده که به واحد پردازش عصبی علاقه‌ای نشان نداده است. با این‌همه، آن‌طور که شایعات اخیر می‌گویند، کره‌ای‌ها به دنبال سنت‌شکنی هستند و قصد دارند در گوشی پرچمدار آینده خود، Galaxy S10 از پردازنده‌ای با NPU اختصاصی بهره بگیرند.

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی پروفایل Linkedin یکی از کارمندان پیشین این شرکت کره‌ای، سامسونگ توسعه‌ی نسل دوم واحد پردازش عصبی خود را در دسامبر ۲۰۱۷ آغاز کرده است. البته با توجه به اینکه کارمند یادشده تنها به همین توضیح اکتفا کرده است، تاکنون جزئیات بسیار کمی از این ماجرا می‌دانیم.

سامسونگ Galaxy S10 واحد پردازنده عصبی اختصاصی خواهد داشت

با در نظر گرفتن این موضوع که سامسونگ کار روی NPU را از حدود یک‌ سال پیش آغاز کرده است، می‌توان مدعی شد که احتمالا در گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ، Galaxy S10 شاهد بهره‌گیری از آن باشیم.

کارمند پیشین سامسونگ در متن خود به این موضوع اشاره می‌کند که NPU یادشده در حقیقت دومین نسل از NPUهای سامسونگ است؛ با توجه به اینکه در هیچ‌یک از گوشی‌های کره‌ای‌ها شاهد استفاده از تراشه‌ای با واحد پردازش عصبی اختصاصی نبوده‌ایم، می‌توان گفت که سامسونگ مدت‌ها پیش به‌فکر ساخت NPU افتاده است؛ اما پس از طراحی و تولید آن، نتیجه‌ی نهایی آن‌چیزی نبوده که خودشان انتظار داشته‌اند و به‌همین دلیل تصمیم گرفته‌اند تا از آن در گوشی‌هایشان استفاده نکنند.

اگر سامسونگ واقعا کار روی NPU اختصاصی خود را از یک سال پیش آغاز کرده باشد، می‌توان انتظار داشت که در Galaxy S10 شاهد استفاده از آن باشیم. بنابراین NPU مورد بحث ممکن است بخشی از تراشه‌ی مورد انتظار Exynos 9820 باشد.


بیشتر بخوانید: سامسونگ شارژرهای بی‌سیم را برای همه میان رده‌های خود تولید می‌کند


انتهای پیام/

پردازنده Galaxy S10 هوش مصنوعی اختصاصی خواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار