آشپزخانه سلامت؛

رفع کبودی‌های پس از عمل جراحی با روشی طبیعی/ چین و چروک صورت را با دسری خوشمزه محو کنید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر را در بهبود و التیام زخم‌ و رفع کبودی‌های پس از عمل جراحی و چین و چروک موثر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دسر آناناس و موز حاوی انواع ویتامین‌های A، C، D، E، گروه ویتامین‌های B مانند B1، B2، B3، B6، اسید چرب امگا3، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پروتئین، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، اسید فولیک، فیبر، بروملین، منگنز و روی (زینک) است.

برای بررسی خواص دسر آناناس و موز و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

رفع کبودی‌های پس از عمل جراحی با روشی طبیعی/ چین و چروک صورت را با دسری خوشمزه محو کنید

مهم‌ترین خواص دسر آناناس و موز

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مهم‌ترین خواص دسر آناناس و موز اظهار کرد: این دسر به علت داشتن انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی به ویژه بروملین با بهتر کردن جریان خون به بهبود و التیام زخم‌ها و رفع کبودی‌های پس از عمل جراحی به خصوص جراحی بینی کمک می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر آناناس و موز بیان کرد: این دسر به علت وجود ویتامین‌های A، B، C، D، E و املاح معدنی نقشی موثر در شادابی و جوان‌سازی پوست و مو، رفع چین و چروک و رشد بهتر موها دارد، دسر آناناس و موز به علت داشتن ویتامین A بینایی را تقویت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر آناناس و موز به علت وجود ویتامین‌های A، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.


بیشتر بخوانید: حافظه را با این غذای محلی تقویت کنید 


عظمایی تاکید کرد: دسر آناناس و موز به علت داشتن فیبر فراوان تاثیری چشمگیر در بهبود عملکرد روده‌ها، هضم بهتر غذا و رفع یبوست دارد.

وی تصریح کرد: دسر آناناس و موز برای افرادی که دوران نقاهت بیماری را سپری می‌کنند بسیار مفید است، دسر آناناس و موز به علت وجود پروتئین فراوان نقشی موثر در تقویت عمومی و افزایش انرژی بدن دارد بنابراین برای ورزشکاران بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: دسر آناناس و موز به علت داشتن اسید فولیک و آهن تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد بنابراین کم‌خونی را رفع می‌کند، این دسر برای زنان باردار و جنین بسیار مناسب است.

عظمایی یادآوری کرد: دسر آناناس و موز نشاط‌آور است و تاثیری چشمگیر در رفع التهابات بدن، اضطراب، استرس و افسردگی، استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها، پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و آرتروز، افزایش قدرت باروری در مردان، بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و جلوگیری از بروز آلزایمر دارد.

مواد لازم برای تهیه دسر آناناس و موز (پنج تا 6 نفر)
آناناس رسیده یک عدد
پودر ژله آناناس 2 بسته
موز 2 عدد
عسل 6 تا هفت قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
خامه 200 گرم
خلال پسته 50 گرم
آب جوش به مقدار لازم

رفع کبودی‌های پس از عمل جراحی با روشی طبیعی/ چین و چروک صورت را با دسری خوشمزه محو کنید

طرز تهیه دسر آناناس و موز

- نخست پودر ژله آناناس را در آب جوش حل کنید.
- آناناس و موزها را به شکل حلقه‌ای خُرد کنید، مقداری از آنها را برای تزئین بردارید، بقیه را به همراه عسل داخل مخلوط‌کن بریزید و مخلوط کنید.
- خامه را به مدت 2 ساعت داخل فریزر بگذارید سپس آن را بیرون بیاورید، با وانیل مخلوط و به آناناس و موزهای مخلوط شده اضافه کنید.
- محلول پودر ژله آناناس و آب جوش را پس از سرد شدن به سایر مواد بیفزایید.
- مواد را به خوبی مخلوط کنید تا قوام بیاید.
- مواد را داخل قالب بریزید.
- دسر را با تکه‌‌های آناناس و موز تزئین کنید سپس خلال پسته را روی آن بریزید.
- دسر را به مدت چهار ساعت داخل یخچال بگذارید تا به خوبی بسته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار