مصوب شدن نوسازی ۳۳ طرح اقتصادی در لرستان

معاون استاندار لرستان گفت: ۳۳ طرح اقتصادی لرستان در بخش بازسازی، نوسازی و رونق بااعتباری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گودرز امیری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: وظایف این کمیته‌ها بررسی موضوعات قابل‌طرح در ستاد تسهیل، ارائه پیشنهادات موردنیاز برای طرح و تصویب در ستاد، بررسی دقیق ضوابط و مقررات در سطوح ملی، استانی و همچنین عارضه‌یابی بنگاه‌ها و ارائه راهکار‌های اساسی و اصولی در جهت تسهیل امور و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر است.

وی افزود: ما نباید به این موضوع اکتفا کنیم که چند طرح داریم و چند طرح موردپذیرش قرارگرفته یا نگرفته است بلکه باید قوانین و مقرراتی که وجود دارد آسیب‌شناسی شود چراکه امروز قوانین دست‌وپا گیر زیاد داریم و می‌توان برای این قوانین پیشنهاد اصلاحی داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: گاهی قوانین بانکی دست‌وپا گیر داریم و ذی‌نفع واحد یک مشکل اساسی در کشور است و در مواردی، چون مالک درجایی دیگر بدهکار است کارخانه تعطیل می‌شود و به این واحد تولیدی تسهیلات تعلق نمی‌گیرد و باید یک‌راه‌حل قانونی برای رفع این مشکل ارائه شود.

وی بیان کرد: این امکان وجود دارد که پیشنهادات اصلاحی جهت رفع مشکلات پیش روی تولید در قالب یک پیشنهاد از طریق دولت به‌عنوان لایحه به مجلس ارائه شود و نباید فکر کنیم، چون در سطح استان هستیم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم چراکه قاعدتاً مشکلات از پایین‌ترین سطوح شروع و درک، استنباط و ارائه راه‌حل توسط مراجع پایین‌دست به‌راحتی امکان‌پذیر است.

امیری تصریح کرد: درگذشته از مجموع مصوبات که بیش از هزار مصوبه بوده که ۵۷ درصد مربوط به استان است کاملاً اجراشده، ولی بخشی از این مصوبات در سطح ملی بوده که بخشی از آن‌ها به دلیل مشکل از طرف متقاضی بوده است.

وی با اشاره به جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: امروز ۳۳ طرح اقتصادی در استان در بخش بازسازی، نوسازی و رونق بااعتباری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید و بنا شد در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد که مهم‌ترین آن داروسازی اکسیر، زاگرس فارمد پارس، فورآلیاز ازنا و کارخانه قند بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین ۱۶ طرح که از طریق جهاد کشاورزی و دستگاه‌های دیگر بررسی مشکلات آن‌ها مطرح و تصمیمات لازم جهت رفع این مشکلات اتخاذ شد.

انتهای پیام/ د
نوسازی ۳۳ طرح اقتصادی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در لرستان مصوب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار