همه چیز در خصوص آلرژی های فصلی:

پاییز، آغاز حساسیت ها و آلرژی های فصلی

متخصص آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشگی یاسوج گفت: وقتی سیستم ایمنی بدن نسبت به یک آلرژن بیرونی، مانند گرده گیاهان، واکنش شدید نشان بدهد، آلرژی یا حساسیت رخ خواهد داد.

پاییز، آغاز حساسیت ها و آلرژی های فصلیعلی فاضل  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ گفت : هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما یک ماده هوازی را شناسایی کند که معمولا بی خطر است سپس با انتشار هیستامین ها و سایر مواد شیمیایی به جریان خون ،خود به این ماده یا آلرژن واکنش نشان می دهد این مواد شیمیایی ،علائم یک واکنش آلرژیک را تولید می کنند.
متخصص آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشگی یاسوج ادامه داد: متداول‌ترین عوامل حساسیت، از گرده‌‌افشانی گیاهانی چون درختان، علف‌ها و چمن‌ها که با باد گرده‌افشانی می‌کنند، ناشی می‌شوند.
وی افزود: عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، خارش چشم، التهاب سینوس ها، گلو و کانال های گوش وگرفتگی گوش از اصلی ترین علائم آلرژی عنوان شده است.
متخصص آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشگی یاسوج گفت: آلرژی‌های فصلی از مهم‌ترین بیماری‌هاست که در پاییز شدت می‌یابد، زیرا علاوه بر چرخه گرده‌افشانی گیاهان، سرما و آلودگی هوا نیز تشدید می‌یابد.
وی افزود: رینیت آلرژیک ( تب یونجه) التهاب درون لایه پوشاننده ی بینی است و شایع ترین بیماری مزمن حساسیتی است و با توجه به اینکه هیستامین باعث ایجاد علائم آلرژی می شود، ایجاد آسم در اثر بیماری های آلرژیک به ویژه در فصول سرد سال افزایش می یابد.
متخصص آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشگی یاسوج گفت : آلاینده‌ها کمک می‌کنند پایداری آلرژن‌ها در محیط بیشتر شود و گرده‌ها با آلاینده‌ها مخلوط شده، غلظت بیشتری پیدا کند. ضمن این که ذرات جدید به‌وجود آمده در هوا، در معرض نور آفتاب قرار گرفته، تغییرات فتوشیمیایی در آنها اتفاق می‌افتد و این ذرات تغییر‌ شکل یافته خاصیت حساسیت‌زایی را بالا می‌برند
فاضل ادامه داد: خوراکی هایی با القاب سم زدا وجود دارند که می توانند وضعیت سلامتی را بهبود بخشند برای مثال چکاندن چندین قطره لیمو ترش در آب و مصرف صبحگاه آن می تواند به سم زدایی بدن پرداخته یا مصرف شب هنگام آب آناناس نیز می تواند همین خاصیت را داشته باشد.
وی ادامه داد: بهترین دارو برای حساسیت‌‌های مربوط به تمام فصول، پرهیز است اما داروهایی نیز برای درمان حساسیت ها وجود دارد که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات مختلف داروهایی متناسب با بیماری فرد تجویز می شود.

انتهای پیام/غ

علائم آلرژی فصلی در پاییز

برچسب ها: آلرژی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.