نابودی کامل دو بیمارستان در یمن توسط ائتلاف متجاوزان سعودی

جنگنده‌ها و ناوهای ائتلاف سعودی – آمریکایی دو بیمارستان استان الحدیده یمن را ویران کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد جنگنده ها و ناوهای ائتلاف سعودی – آمریکایی دو بیمارستان شهر الدریهمی استان الحدیده را ویران کردند.

وزارت بهداشت یمن پنجشنبه شب در بیانیه ای افزود: جنگنده ها و ناوهای ائتلاف متجاوزان، از هوا و دریا شهر الدریهمی را بمباران کردند که به تخریب کامل بیمارستان عمومی و مادر و کودک این شهر منجر شد. این دو بیمارستان مملو از بیمار و کادر بهداشتی درمانی بود که تاکنون شمار قربانیان این حمله مشخص نشده است.

در حمله ائتلاف سعودی – آمریکایی، یک آمبولانس در بیماستان عمومی و شماری از منازل شهروندان نیز هدف قرار گرفت. جنگنده های ائتلاف از حرکت شهروندان برای فرار و یا کمک رسانی به مجروحان جلوگیری می کنند و اوضاع بسیار وحشتناک و فاجعه بار است.

در بیانیه وزارت بهداشت یمن آمده است اصرار کشورهای متجاوز بر تخریب همه زیرساخت های یمن و کشتار ساکنان آن، واقعیت همراهی جامعه جهانی و سازمان های بین المللی با آن ها را آشکار می کند.

وزارت بهداشت یمن از آزادگان جهان خواست درمقابل کشتار و قتل عام ملت یمن موضع قاطع بگیرند. عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار