اضافه شدن ناوگان آبرسانی به مناطق عشایری

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت :صد دستگاه تانکر به ناوگان آبرسانی عشایر کشور اضافه خواهد شدکه از این تعداد 12دستگاه به استان کرمان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  قندالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور شب گذشته در سفر به شهرستان شهربابک بعد از بازدید از یکی از چاه‌های آب عشایری و یکی از آغل‌های دامداری شهربابک گفت: حدود ۶۰۰ دستگاه تانکر در کشور کار آبرسانی به عشایر را انجام میدهند و به زودی ۱۰۰ دستگاه تانکر دیگر به این ناوگان اضافه خواهد شد.

 قندالی افزود: از این تعداد ۱۲ دستگاه تانکر به استان کرمان اختصاص خواهد یافت تا کار آبرسانی به عشایر استان را انجام دهند و همچنین قول اختصاص ۱۲ دستگاه خودرو کمک دار به حوزه عشایر استان را داد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در خصوص تأمین علوفه دام عشایر به وجود آمده است بیان کرد: علوفه دام‌ها به اندازه کافی وارد شده است و از منابع داخلی هم خریداری شده است دامداران نگران نباشند در فصل مصرف این علوفه منتقل و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حوزه معیشت با جدیت از زنجیره تولید گوشت قرمز حمایت می‌کنیم و در این راستا به استناد بند "ب " ماده ۵۲ قانون برنامه ششم یک درصد از منابع ورودی صندوق برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: سال گذشته در این خصوص ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که کل این مبلغ تخصیص پیدا کرد و امسال هم همین مبلغ را خواهیم داشت تا بخش زیادی از دام کشور که قابل پرورش است در این طرح قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: ظرف ۴ سال آینده همه خانوار‌های عشایری از نعمت برق با استفاده از انرژی‌های نو برخوردار شوند.

انتهای پیام/ی

خانوارهای عشایر برقدار خواهند شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار