خشکسالی در بامیان ۲۵ هزار خانواده را متضرر کرده است

مسئولان محلی در ولایت بامیان اعلام کردند که خشکسالی در این ولایت بر زندگی ۲۵ هزار خانواده تاثیر گذاشته و آنها را متضرر کرده است.

خشکسالی در بامیان ۲۵ هزار خانواده را متضرر کرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان محلی در ولایت بامیان اعلام کردند که خشکسالی در این ولایت بر زندگی ۲۵ هزار خانواده تاثیر گذاشته و آنها را متضرر کرده است.

دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان اعلام کرد که طاهر زهیر، والی این ولایت طی کنفرانس مشترک مطبوعاتی با سید علی هاشمی، رئیس شورای ولایتی، انجنیر عبدالوهاب محمدی، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری و احمد رضا رفعت، رئیس مبارزه با حوادث بامیان گفته که خشکسالی در سال جاری برای هزاران خانواده در این ولایت آسیب زده و باید به آنان کمک صورت گیرد.

زهیر گفت که خشکسالی سال جاری نزدیک به ۲۵ هزار خانواده، شامل ۳۵۹ قریه در سطح ولایت بامیان را متضرر کرده و بیش از ۵۶۰۰ راس مواشی تلف، ۶۰۵ هزار درخت مثمر و غیر مثمر از بین رفته و قریب به ۶۷ هزار جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

والی بامیان خسارات را هنگفت و کمک‌ها را ناچیز عنوان کرده و گفت اداره محلی این ولایت، با کمک مؤسسات همکار آمادگی دارد تا برای ۵۷۳۶ خانواده مساعدت نقدی و برای ۹۰۰ خانواده ذغال سنگ کمک کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.