معاون عملیاتی سپاه علی بن ابیطالب (ع) عنوان کرد؛

اجرای رزمایش پدافند غیرعامل ۱۲ آبان درچهار مدرسه قم/افتتاح سامانه سامک درقم

سرهنگ موحدگفت: آموزش و رزمایش پدافند غیرعامل در ۱۲ آبان و با هماهنگی آموزش و پرورش در چهار مدرسه اجرا می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ جلسه شورای پدافند غیرعامل عصر امروز با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و برخی از مدیران استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، افشین هاشمیان مدیر حراست صداوسیمای مرکز قم گفت: در هفته پدافند غیرعامل هماهنگی‌هایی صورت گرفته و در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری و سایر برنامه‌ها، صداوسیما به انجام دستورالعمل‌های ابلاغی می‌پردازد.

در بخشی از این جلسه، مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: امروز شرکت گاز در کشور 70 درصد سبد انرژی را در اختیار دارد و این آمار در استان قم 78 درصد است و توجه جدی به این حوزه را می‌طلبد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های صداوسیمای مرکز قم در هفته پدافند غیرعامل،اضافه کرد: در زمینه مانور، دو بخش اطلاع‌رسانی و ایجاد رادیوی ویژه رزمایش از برنامه‌های مرکز صداوسیما است.

علیرضا نصیری با ابراز خوشحالی از کیفیت مناسب تجهیزات شرکت گاز استان، بیان کرد: امروز ایستگاه‌های عمده گاز از داخل سیستم‌های اداره گاز در کمترین زمان کنترل می‌شود و کارهای مکانیکی به بهترین وجه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: کلیه خودروهای امداد و زمان و حرکت آن‌ها تحت کنترل هستند و هر زمان مشکلی برای آن‌ها پیش آید، در کمترین زمان به اطلاع نیروهای مرکزی می‌رسد.

نصیری با اطلاع‌رسانی افتتاح سامانه سامک، تصریح کرد: سامانه سامک از فردا افتتاح‌شده و آغاز به کار می‌کند و مشترکین می‌توانند از طریق این سامانه از خدمات بهره‌مند شوند.

وی کاربرد انرژی هسته‌ای در انتقال نیروی گاز را بالا دانست و تأکید کرد: به پتانسیل بالای انرژی هسته‌ای کمتر پرداخته‌شده و امروز از این ظرفیت به‌صورت ویژه در کنترل سیستم‌های انرژی استفاده می‌شود و باید به این ظرفیت توجه ویژه شود.

در بخشی از این جلسه، رضا سیار فرماندار قم مطرح کرد: پس از پایان ماه صفر، تهدیدات جدی عناصر ضدانقلاب عملی می‌شود که نیاز است از ظرفیت‌های موجود برای این حوزه استفاده شود.

وی با اشاره به نقش بالای تبلیغات رسانه‌ای در اختلالات اخیر،عنوان کرد: تنها بخشی از نارضایتی محصول اقدامات مسئولان بوده و بخش اعظم آن ناشی از تبلیغات و جنگ روانی دشمن است و برای شش ماه پیش رو باید در قالب کار پدافندی در سطح استان این موضوع پیگیری شود تا با نقشه‌های دشمنان به بهترین وجه مقابله شود.

در بخشی از این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برنامه‌های این سازمان در زمینه پدافند غیرعامل، بیان کرد: کارگروه صنعت، معدن و تجارت مطالعه شهرک‌های صنعتی و واحدهای حساس و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن را در دستور کار قرار داده است.

محمود سیجانی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی در مواقعی با قطعی برق مواجه هستیم و می‌توان با افتتاح واحدهای chp از این قطعی‌ها کاست که این امر در سفر وزیر نیرو انجام شده و یکی از این واحدها افتتاح شد.

وی با ارائه ادامه برنامه‌های این سازمان،بیان کرد: در برخی از واحدهای صنعتی حساس نیز برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته و مانوری در این زمینه انجام شد.

در بخشی از این جلسه، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم ادامه داد: برگزاری 70 مورد دوره‌های آموزشی و 49 دوره دیگر و بالغ‌بر چهار هزار و 500 نفر از این دوره‌های بهره‌مند شده‌اند.

محمد گلفشان گفت: نصب برق اضطراری ساختمان ستادی، نشست علمی تجمعات انبوه در دانشگاه آزاد، دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم پدافند غیرعامل و هماهنگی برگزاری مانور پدافند غیرعامل از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم اشاره کرد: 100 خانه هلال در استان قم در روستاها و کارخانه‌ها ایجاد شده که همه آن‌ها دوره‌های آموزشی را سپری کرده‌اند.

در بخشی از این جلسه، معاون عملیاتی سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم تصریح کرد: کارگروه ساماندهی مشارکت‌های مردمی فعال‌شده و می‌توان با استفاده از ظرفیت بسیج، وظایف کارگروه را اجرایی و عملیاتی کرد.

معاون عملیاتی سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم ادامه داد: دوره آموزش پدافند غیرعامل برای حوزه‌های بسیج، جامعه پزشکی و دانش‌آموزان مدارس برگزار می‌شود.

سرهنگ محمدرضا موحد با اشاره به برنامه رزمایش پدافند غیرعامل،افزود: آموزش و رزمایش پدافند غیرعامل در 12 آبان و با هماهنگی آموزش و پرورش در چهار مدرسه اجرا می‌شود.

در قسمتی از این جلسه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عباس اسکندری با تأکید بر لزوم توجه به آسیب‌های فضای مجازی،یادآورشد: بیشترین آسیب‌ها از طریق فضای مجازی در بین خانواده‌ها به انجام می‌رسد و انتشار شایعات در این زمینه بسیار آسیب‌زا است و باید با آن مقابله شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم اشاره کرد: رضایتمندی در بین مردم بسیار مهم بوده و اگر این رضایت در بین مردم وجود داشته باشد، مردم از حاکمیت حمایت می‌کنند اما اگر این رضایتمندی حاصل نشود هیچ برنامه‌ای به هدف پیش‌بینی‌شده نمی‌رسد، چراکه مردم تاکنون پشتیبان اصلی انقلاب بوده‌اند.

در بخشی از این جلسه، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد: تهیه نقشه راه‌های جاده‌ای و ریلی جایگزین در راه‌های برون‌شهری، طرح‌های هادی روستایی، آمادگی اعضای کارگروه، کنترل طرح‌های مطالعاتی در خصوص طرح‌های هادی با هدف تقویت پدافند غیرعامل، استفاده چندمنظوره از مکان‌های شهری برای ایجاد جان‌پناه، نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی و بررسی وضعیت تونل‌ها و زیرگذرها برای استفاده از آن به‌عنوان پناهگاه از برنامه‌های کارگروه راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/ح

رزمایش پدافند غیرعامل در چهار مدرسه قم اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار