پرچمداران جدید هوآوی، Mate 20 و Mate 20 Pro معرفی شدند +فیلم

کمپانی هوآوی شب گذشته طی مراسمی در شهر لندن پرچمداران خود، Mate 20 و Mate 20 Pro را همراه با چند محصول دیگر رونمایی کرد.

پرچمداران جدید هوآوی، Mate 20 و Mate 20 Pro معرفی شدند +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمپانی چینی هوآوی مدت‌ها بود که دو رقیب اصلی خود، اپل و سامسونگ را به دلیل داشتن فناوری‌های قدیمی و استفاده دوباره آن‌ها در محصولات جدید خود، مسخره می‌کرد. این شرکت سرانجام شب گذشته، پس از مدت‌ها انتظار مراسم رونمایی از محصولات جدید خود را در شهر لندن انگلستان برگزار کرد. طی این مراسم مهم و بزرگ، دو پرچمدار جدید این شرکت، Mate 20 و Mate 20 Pro در کنار دو گوشی دیگر هوآوی، Mate 20 X و Mate 20 RS و چند محصول دیگر رونمایی شدند. چینی‌ها ادعا می‌کنند که محصولات جدید این شرکت، به‌مدد پردازنده‌ی هفت نانومتری Kirin 980، دوربین سه‌گانه و باتری‌های حجیم خود، می‌توانند تجربه‌ی بی‌نظیری را برای کاربران به ارمغان آورند.

هوآوی دوربین سه‌گانه به‌ کار رفته در P20 Pro را با اعمال تغییراتی به Mate 20 و Mate 20 Pro نیز آورده‌ است؛ دوربینی توانمند که حاصل همکاری هوآوی با لایکا است. دوربین Mate 20 سه سنسور 16، 12 و 8 مگاپیکسلی را به‌ترتیب در پس لنزهایی با دیافراگم f/2.2 و 17 میلیمتری اولترا واید، f/1.8 و 27 میلیمتری و در نهایت f/2.4 و 52 میلیمتری با زوم اپتیکال دو برابری دارد. در حالی که دوربین Mate 20 Pro در بطن خود سنسور 40 مگاپیکسلی رنگی با لنز 27 میلیمتری و دیافراگم f/1.8، سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید 16 میلیمتری و دیافراگم f/2.2 و سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتوی 80 میلیمتری و دیافراگم f/2.4 با زوم اپتیکال سه‌برابری دارد.

پرچمداران جدید هوآوی، Mate 20 و Mate 20 Pro معرفی شدند +فیلم

شرکت سازنده ادعا می‌کند که خانواده Mate 20 با دوربین منحصر به‌ فرد خود می‌تواند هر شخصی را به یک «عکاس حرفه‌ای» تبدیل کند. هوآوی همچنین ادعا می‌کند که سنسور 1/1.7 اینچی دوربین Mate 20 Pro حدود 125 درصد بزرگتر از سایر سنسورهای به‌ کار گرفته شده در پرچمداران موجود در بازار است و حساسیت بسیار بالایی در برابر نور دارد. دوربین Mate 20 Pro می‌تواند تا ایزوی سطح 102400 را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. لنز اولترا واید لایکا با فاصله کانونی معادل لنزهای 16 میلیمتری فول‌ فریم، میدان دید بسیار عریضی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به‌موجب آن می‌توان حتی در فضا‌های کوچک نیز از سوژه‌های غول‌پیکری همچون هواپیماها، باغ گل یا حتی کوه‌ها، به‌صورت کامل عکاسی کرد.

هوآوی ادعا دارد که خانواده Mate 20 نخستین گوشی‌های دنیا به شمار می‌روند که از عکاسی ماکرو با فاصله‌ی ۲.۵ سانتیمتری تا سوژه پشتیبانی می‌کنند. به کمک واحد پردازش عصبی دوگانه Kirin 980 یا Dual NPU، دوربین گوشی‌های سری Mate 20 از قابلیت‌های بهبودیافته هوش مصنوعی به نام Master AI جهت بهبود خروجی خود بهره می‌برند. بدین ترتیب که گوشی می‌تواند با شناسایی هزار و 500 سناریو و 5هزار سوژه از 25 دسته، پارامترهای عکاسی به‌ صورت خودکار تنظیم کند.

پرچمداران جدید هوآوی، Mate 20 و Mate 20 Pro معرفی شدند +فیلم

قابلیت HiVision با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند با شناسایی سازه‌های تاریخی، بدون وقفه، اطلاعاتی را درباره‌ آن‌ها ارائه دهد یا با شناسایی کالایی خاص، قیمت آن‌ را در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف از جمله آمازون به‌ نمایش بگذارد. قابلیت فوکوس خودکار پیش‌بین AI 4D می‌تواند با تشخیص چندین سوژه به‌صورت همزمان، حرکت آن‌ها را به‌صورت بی‌درنگ پایش کند. Mate 20 و Mate 20 Pro به‌ مدد حالت ارتقایافته پرتره، می‌تواند افکت بوکه را با میزان شارپ بالاتری ارائه دهد.

هوآوی که مانند کمپانی‌های دیگر از جمله سامسونگ و ال‌جی تمرکز اصلی خود را روی دوربین اصلی سه‌گانه پرچمداران خود و همراه کردن آن‌ها با قابلیت‌های هوش مصنوعی گذاشته است، AI Color را هم معرفی کرد. AI Color نام قابلیت جدید دیگری است که با شناسایی اجسام و خطوط اصلی در هر فریم، کاربر را برای ثبت بهتر تصاویر راهنمایی می‌کند. سری Mate 20 می‌تواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، پارامترهایی همچون فام (Hue)، میزان اشباع رنگ و روشنایی را تغییر دهد یا با ایزوله‌کردن رنگ یک سوژه و اشباع‌کردن سایر المان‌های تصویر، جلوه خاصی را به عکس بدهد. قابلیت AI Spotlight به Mate 20 اجازه می‌دهد تا با شناسایی ویدئوهایی با تم مشابه، به صورت خودکار از آن‌ها یک میکس 10 ثانیه‌ای بسازد. لنز اولتراواید به‌کاررفته در دوربین اصلی دو پرچمدار جدید هوآوی به این گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا ویدئو‌هایی با نسبت تصویر سینمایی 21:9 را به‌صورت Native ضبط کنند.

پرچمداران جدید هوآوی، Mate 20 و Mate 20 Pro معرفی شدند +فیلم

گوشی ‌های سری Mate 20 نخستین گوشی‌‌های اندرویدی جهان با پردازنده هفت نانومتری هستند. چیپست Kirin 980 از هشت هسته پردازشی، شامل دو هسته 2.6 گیگاهرتزی Cortex-A76، دو هسته 1.92 گیگاهرتزی Cortex-A76 و چهار هسته کم‌مصرف 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می‌برد و نسبت به نمونه‌های 10 نانومتری تا 20 درصد بهبود در عملکرد و 40 درصد بهبود در بهره‌وری انرژی را به ارمغان می‌آورد.

پردازنده گرافیکی Mali-G76 نسبت به نسل گذشته، در وظیفه‌های گرافیکی، 46 درصد بهبود عملکرد و 178 درصد بهبود بهره‌وری انرژی را به همراه دارد. در ضمن با وجود فناوری افزایش فرکانس، می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، بارهای پردازشی بازی را تشخیص داده و منابع را هوشمندانه‌تر تخصیص دهد. خانواده‌ Mate 20 با ارتقای مودم خود، از لحاظ تئوری می‌توانند به سرعت فوق‌العاده‌ی 1.732 گیگابیت‌ بر ثانیه نیز دست پیدا کنند.

هوآوی برای تأمین انرژی Mate 20 و Mate 20 Pro به‌ترتیب دو باتری حجیم 4000 و 4200 میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته است. فبلت‌های سری میت همواره در زمینه شارژدهی عملکرد درخشانی داشته‌اند و به‌نظر می‌رسد که اعضای جدید این خانواده نیز با ظرفیت بالای باتری و پردازنده بهینه هفت نانومتری خود، از این قاعده مستثنی نخواهد بود. هر دو گوشی سری Mate 20 از فناوری فوق سریع و 40 واتی SuperCharge بهره می‌برند که بسیار بالاتر از توان 22.5 واتی نسل گذشته است و ظرف مدت 30 دقیقه می‌تواند گوشی را تا 70 درصد شارژ کند.

پرچمداران جدید هوآوی، Mate 20 و Mate 20 Pro معرفی شدند +فیلم

Mate 20 Pro در یک نسخه‌ با حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. در حالی که نسخه‌ی عادی Mate 20 در دو نسخه 4 یا 6 گیگابایتی و حافظه‌‌ی 128 گیگابایتی در دسترس کاربران خواهد بود. اما در این مراسم هوآوی با همکاری توشیبا، استاندارد کارت حافظه‌ی nanoSD را نیز معرفی کردند. این حافظه‌ها فرمی مشابه سیم‌کارت نانو دارند. هر دو فبلت جدید Mate 20 از حافظه nanoSD تا سقف 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

فبلت‌های جدید هوآوی از فناوری شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی نیز بهره می‌برد که باز هم نسبت به فناوری شارژ بی‌سیم 10 واتی iPhone XS Max، سریعتر محسوب می‌شود، هوآوی ادعا می‌کند که فناوری شارژ بی‌سیم میت 20 حدود 70 درصد از رقبا سریعتر عمل می‌کند. قابلیت جالب توجه دیگر که تنها Mate 20 Pro از آن بهره می‌برد، امکان قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس (Wirless Reverse Charging) است که به فبلت رده بالای هوآوی اجازه می‌دهد تا دستگاه‌هایی با قابلیت شارژ بی‌سیم دیگر را نیز شارژ کند.

Mate 20 Pro از نمایشگر 6.39 اینچی OLED با لبه‌های خمیده، رزولوشن +QHD و نسبت تصویر 19.5:9 بهره می‌برد که اکنون حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و در بالای این صفحه نمایش یک بریدگی عریض وجود دارد که محل قرار گرفتن اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی و سنسورهای این دستگاه است. این در حالی است که که نسخه معمولی Mate 20 از نمایشگر 6.53 اینچی از جنس LCD با رزولوشن +FHD، نسبت تصویر 18.7:9 در کنار پشتیبانی از محتوای HDR و فضای رنگی DCI-P3 استفاده می‌کند که در لبه بالای آن یک ناچ قطره‌ای دیده می‌شود. باید توجه داشته باشید که دلیل تفاوت در ابعاد بریدگی‌ها، به بهره‌گیری Mate 20 Pro از سیستم تشخیص چهره سه‌ بعدی بازمی‌گردد.

پرچمداران جدید هوآوی، Mate 20 و Mate 20 Pro معرفی شدند +فیلم

سیستم تشخیص چهره‌ Mate 20 Pro با تصویربرداری از چهره کاربر از طریق هزار پرتو مادون قرمز کار می‌کند و امکان احراز هویت برای تراکنش‌های مالی Alipay ،WeChat Pay‌ و Huawei Pay را فراهم می‌کند. هوآوی مدعی است که سیستم مورد بحث ظرف مدت 500 میلی‌ ثانیه، چهره کاربر را شناسایی می‌کند و خطای آن یک در میلیون خواهد بود. داخل بریدگی نمایشگر Mate 20 Pro، ماژول‌هایی مانند دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی RGB، پرتاب‌کننده پرتوهای مادون قرمز و دوربین IR قرار دارد.

وجه تمایز دیگر Mate 20 Pro با نسخه عادی آن، به‌ اضافه‌ شدن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر با تشخیص پویای 10 سطح فشار در این فبلت گران‌ قیمت بازمی‌گردد. در حالی که اسکنر اثر انگشت Mate 20 در قسمت پشت دستگاه و زیر دوربین‌های آن در نظر گرفته شده است. این اسکنر مطابق دستگاه‌های جدید انتخاب نشده است و برای احراز هویت از سرعت معمولی اسکنرهای اثر انگشت استفاده می‌کند.

پرچمداران جدید هوآوی، Mate 20 و Mate 20 Pro معرفی شدند +فیلم

پرچمداران جدید هوآوی به‌ صورت پیش‌فرض با اندروید 9.0 Pie و رابط کاربری EMUI 9.0 روانه بازار خواهند شد. چینی‌ها زبان طراحی EMUI‌ را بهبود داده‌اند و ظاهرا با اپلیکیشن‌های مختلفی هم‌خوانی دارد. هوآوی در این مراسم گفته است که طراحی رابط جدید ارگونومیک‌تر از گذشته است. به‌عنوان مثال، بسیاری از المان‌های UI به نیمه پایینی انتقال یافته تا بدین ترتیب در دسترس‌تر از گذشته باشند، ضمن اینکه برای ارتقای تجربه بصری، ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی نیز مانند آنچه از گوشی‌های جدید اپل سراغ داریم، در EMUI 9.0 قابل استفاده خواهد بود.

Mate 20 و Mate 20 Pro دارای اسپیکرهای استریو است اما حفره‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده و صدای آن‌ها از پورت USB-C خارج می‌شود. البته در کنار پورت USB-C برای Mate 20، جک 3.5 میلیمتری صدا هم قرار داده شده است و این جک صدا در Mate 20 Pro حذف شده است. پرچم‌داران جدید چینی‌ها طراحی متقارنی دارند و Mate 20 Pro نخستین گوشی‌‌ هوشمند دنیا به‌حساب می‌آید که در طراحی آن‌ به ضریب درگ بدنه نیز توجه شده است. هوآوی به این موضوع با عنوان «طراحی شناور» اشاره می‌کند. بدین ترتیب که گوشی با لبه‌های منحنی‌شکل خود به‌ خوبی در دست قرار می‌گیرد، ضمن اینکه چینی‌ها روی بدنه گوشی الگویی موسوم به Hyper Optical Pattern استفاده کرده‌اند تا سطح گوشی لغزنده نباشد و به‌ سادگی اثر انگشت را جذب نکند.

Mate 20 مقاومت چندان بالایی در برابر آب و گرد و غبار ندارد و توانسته است تا گواهی IP53 را دریافت کند. در حالی که Mate 20 Pro مقاومت بسیار بالایی دارد و گواهی IP68 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده است. هوآوی فبلت‌های Mate 20 و Mate 20 Pro را در پنج رنگ سبز، آبی، گرگ و میش، صورتی و مشکی عرضه خواهد کرد اما توجه داشته باشید که تنها سه رنگ سبز، آبی و گرگ و میش الگوی Hyper Optical را روی بدنه‌ی خود خواهند داشت.

در ادامه می‌توانید تیزر رسمی منتشر شده برای معرفی دو پرچمدار جدید هوآوی، Mate 20 و Mate 20 Pro را مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید: ویدئوی جعبه‌گشایی Mate 20 هوآوی پیش از مراسم رونمایی منتشر شد


گزارش از رامین کیانی

انتهای پیام/

هوآوی Mate 20 و Mate 20 Pro رونمایی شدند +فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار