دوچرخه سوار سایکل توریست:

دوچرخه سواری منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود

دوچرخه سواری ورزش در دسترس و کارآمدی است که به سلامتی قلبی عروقی و افزایش تندرستی کمک می کند اما یک ورزش بدون اشکال نیست ؛ شدت فعالیت کم و دوستانه بودن این فعالیت باعث شده که دوچرخه سواری به یک ورزش پرطرفدار و لذت بخش تبدیل شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ با دوچرخه در حال رکاب زدن بود رسید، پیاده شد به آرامی و شمرده شمرده حرف می‌زد ؛ برایم جالب بود کسی که الان از دوچرخه پیاده شده نفسش نمی‌گیرد و با آرامش خاصی صحبت می کند و می‌گوید: دوچرخه سوار که باشی از لحاظ روحی و جسمی به آرامشی دست پیدا خواهی کرد که نظیرش بسیار کم است.
 
دوچرخه سواری منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود

سید سعید عبداللهیان معروف به سعید سایکل از دوچرخه سوارانی است که همچنان از دوچرخه سواری دست نکشیده و همگان را برای داشتن آن تشویق می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  درباره دوچرخه سواری، چیزی که از کودکی با آن عجین شده بود توضیحاتی را داد و از علاقه اش به این حرفه سخن گفت.
 
خودش می‌گوید سال ۶۹ دوچرخه‌ای زن دایی اش بخاطر قبولی در کلاس دوم دبستان برایش گرفته و آنجا با دوچرخه آشنا شده و در واقع از کودکی با دوچرخه عجین بوده است.


از چه زمانی سفر با دوچرخه شروع شد؟ چه چیزی باعث شده این اتفاق رخ دهد؟


در سن ۲۳ سالگی بعد از خدمت سربازی با سفر به نیشابور که اولین تجربه من بود، علاقه من به سفر با دوچرخه شروع شد و از سال ۸۶ تا کنون سفر با دوچرخه به قوت خودش پا برجا هست؛ سفر با دوچرخه بهترین خاطره‌ها را برای انسان فراهم می‌کند.


با دوچرخه سواری چه مقدار می‌توان از بروز بیماری‌ها پیشگیری کرد؟


عدم تحرک باعث بیماری می‌شود ؛ وقتی دوچرخه سواری میکنی و تحرک بسیار زیادی داری هیچ بیماری مثل چربی، قند خون و فشار خون سمت انسان نمی‌آید و سیستم قلبی و عروقی بدن قوی‌تر از قبل می‌شود.

از لحاظ روحی و جسمی به بیشترین آرامش می‌رسید، توانایی انجام هر کاری در هر لحظه را دارید که این به اشتباه در بین مردم جا افتاده و فکر می‌کنند کسی که دوچرخه سواری می‌کند همیشه خسته است.
 

دوچرخه چه نقشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی دارد؟


یکی از مشکلات جوامع امروزی حمل ونقل و آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی ؛ عدم دسترسی سریع به محلی برای پارک خودرو مطرح بوده و همیشه مورد بررسی قرار گرفته تا راه‌های کاهش آن را پیدا و آنرا رفع کنند ، استفاده از دوچرخه که تاثیرات فراوانی در کاهش آلودگی هوا؛ ترافیک داخل شهر؛ هزینه‌های اقتصادی ؛ چربی ذخیره شده را می‌سوزاند و پول را ذخیره میکند ؛ در صورتی که خودرو پول را می سوزاند و چربی را ذخیره می‌کند؛ باید هوای پاک را برای فرزندانمان و دیگر نسل‌ها حفظ کنیم.

دوچرخه سواری منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود

دوچرخه بهترین دوست من است


شهروندان و بخصوص نوجوانان و جوانان، باید دوچرخه را به عنوان بهترین دوست خود انتخاب کنند و از آن استفاده نمایند تا از تمامی جهات و تا حدود زیادی به آن‌ها در مسائل مختلف کمک کند؛ زیرا معتقدم دوچرخه انسان را برای رسیدن به بهترین‌ها یاری می‌کند و باید فرهنگ استفاده از دوچرخه همگانی شود و فقط در اوقات فراغت و زمانی خاص از دوچرخه استفاده نشود، چون دوچرخه یک وسیله‌نقلیه بسیار مناسب و بی آلاینده بوده و مختص به همه است.
 

دوچرخه مسیری برای سلامتی است


دوچرخه سواری بسیار لذت بخش بوده و عشق به دوچرخه منحصراً خاص است ، چون سلامتی بدن را به همراه دارد و برای روح و جسم انسان و شادابی انسان مفید است، تا خودتان از دوچرخه استفاده نکنید نمی‌توانید به مزایای فراوان و مفید آن برسید در واقع رکاب زدن با دوچرخه ثروتی ناپیداست و شما همواره در مسیر سلامتی حرکت می‌کنید.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.