سفر وزیر فرهنگ به مازندران

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز برای شرکت در اجلاسیه سراسری خانه مطبوعات کشور وارد مازندران شد.

محمود شالوئی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهمترین برنامه سفر یک روزه  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مازندران را شرکت در اجلاسیه سراسری خانه‌های مطبوعات سراسر کشور در ساری اعلام کرد و گفت: در این اجلاسیه اعضای خانه مطبوعات ۲۶ استان کشور حضور دارند.

وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از پایان این جلسه مازندران را به مقصد تهران ترک خواهد کرد، هدف از برگزاری این اجلاسیه را بررسی مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها و تشکیل مجمع عمومی خانه‌های مطبوعات اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران راه اندازی اتحادیه رسانه های خزر با هدف ایجاد رقابت سالم رسانه های استانهای شمالی کشور را گامی مهم برای کیفی سازی فعالیت های حرفه ای رسانه ها در استان های گیلان، مازندران و گلستان برشمرد و افزود: این اتحادیه از هفته گذشته کار خود را آغاز کرده است تا رسانه‌های کشوری و استانی فعال در این سه استان به سمت  فعالیت‌های حرفه ای تر هدایت شوند.

سید محمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جذب حداکثری و بهره گیری از توان خبرنگاران غیرعضو خانه‌های مطبوعات در سطح استان‌ها ضروری دانست گفت: خانه‌های مطبوعات ضمن این که این خبرنگاران غیرعضو را ترغیب به عضویت در این تشکل صنفی می‌کنند، باید از دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها نیز استفاده کنند.

وی زمان برگزاری دومین مجمع عمومی خانه‌های مطبوعات را دهم آبان ماه سال جاری اعلام کرده است.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این نشست، تدوین نظام جامع رسانه‌ای را مطالبه اصلی خبرنگاران دانست گفت: عدم تدوین و اجرای سازمان نظام جامع رسانه‌ای باعث شده تا تمام پرونده شکواییه از خبرنگاران به دادگاه مطبوعات ارسال شود.

وی افزود: این در حالیست که با تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای بسیاری از این شکواییه که جنبه انضباطی دارد می‌تواند در صورت تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای بررسی و احکام صادر شود.

فیاضی گفت: در شرایط فعلی برای استان‌ها سهمیه برای بیمه خبرنگاران مصوب شد که این سهمیه بندی رعایت نمی‌شود.

جعفری عضو هیات مدیره خانه مطبوعات البرز از آنچه ساماندهی نشدن صدور مجوز نشریات ابراز گله مندی کرد و افزود: در حال حاضر صدور مجوز نشریات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون توجه به تجربه و مدرک رسانه‌ای صادر می‌شود.

وی ثابت ماندن نرخ آگهی‌ها از سال ۹۴ و سازماندهی نشدن آگهی‌های دستگاه‌های دولتی نیز انتقاد کرد و خواهان ساماندهی این مشکل شد.

اجلاسیه سراسری خانه های مطبوعات و رسانه کشور به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی رفاهی شهید بهشتی اداره کل بهزیستی مازندران در خزرآباد ساری برگزار می شود.

انتهای پیام/ک


وزیر فرهنگ مهمان مازندرانی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار