رئیس کمسیون فرهنگی مجلس :

موضوع پدیده سیاسی و امنیتی نیست/تهدید ها را با توجه به "ظرفیت ها" به فرصت تبدیل کنیم

موضوع پدیده سیاسی و امنیتی نیست/تهدید ها را با توجه به

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع پدیده و سهامدارانش اقتصادی است و اصلا امنیتی و سیاسی نیست.
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه بهارستان صدای خراسان رضوی گفت:برخی از گفته های اینجانب در  نشست خبری روز گذشته درباره پدیده به جای کمک حاشیه سازی کردند و موضوع را پیچیده‌تر کردند تا امنیتی و سیاسی به نظر برسد درحالیکه این طور نیست.
 
وی افزود: از سال88 به مسئولان استانی و اجرایی اعلام شده پدیده ظرفیت و ویژگی این چنینی ندارد ولی کسی توجه نکرد و مردم اعتماد کرده و سرمایه گذاری کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:با اجرای طرح سهام تکمیلی قرار بر جبران خسارات وارد شده  بود تا مردم به پولشان برسند چون در این ماجرا مقصر نبودند.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر ادامه داد:اما سوال اینجاست بعد این همه سال ستاد تدبیرچه کرد ؟ سهم جبرانی را داد؟ خیر نداد ،ستاد تدبیر پیش بینی کرد با تزریق 500با میلیارد پول از طریق بانک می توان مشکلات را حل کرد که این طور نشد و بانک ها نیز به جمع مطالبه گران افزوه شدند.

وی گفت:از طرفی دیگر پدیده خود را مسئول می داند تا حقوق و تمام کامندان مجموعه را بپردازد اما چه تدبیری اندیشیده شده تا مطالبه مردمی 5 الی 10ملیون سرمایه گذاری کرده اند و اکنون نیازمند آن هستند تا مشکلشان برطرف شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای  افزود :اگر طبق قانون تجارت سرمایه پدیده را به عنوان مجموعه ورشسکته بلوکه می کردند و درصدی از مطالبات مردم را می دادند مشکلات ادامه پیدا نمی کرد. ولی امروز بانک ها را سهیم کردیم که با شریک شدن سود روزشمار می خواهند و عوامل و اشخاصی را افزودیم که پیگیر مشکلات شوند حالا آنها هم از سفره ی پدیده سهم دارند درحالیکه به مردم چیزی نرسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر ادامه داد:در گذشته مجموعه به عنوان جهاد نصر وجود داشت که مربوط به خانواده ایثارگران بود این مجموعه با ورشکستگی مواجه شد ولی اعضا همچنان حقوق می گرفتند و بانک ها نیز اقساط ماهیانه را دریافت می کردند تا اینکه روزی جهادنصر اعلام کرد دیگر سرمایه ای ندارد و سرمایه داران که مردم بودند را رها کردند. من نگرانم پدیده هم این چنین شود که انشالله نشود.

وی گفت:مسئولانی که کوتاهی کردند باید فعال شوند. وقتی مصوب شده سهام تکمیلی بدهند ولی اقدامی نمی کنند مردم نیز متقابلا اعتماد نمی کنند و این مشکل حل نمی شوند که  راه حل این موضوع  دست ستاد تدبیر است.


تهدید ها را با توجه به "ظرفیت ها" به فرصت تبدیل کنیم

 
حجت الاسلام و المسلمین پژمانفردر ادامه با بیان اینکه موضوع اشتغال و تورم موضوعی است که مجلس یک سری برنامه ها درباره آن دارد و با کمک سایر قوا این مشکلات در ستاد مخصوص بررسی می شود، گفت: ما باید تهدید ها را با توجه به ظرفیت ها به فرصت تبدیل کنیم ،باید از ظرفیت جوانان بیکار استفاده کنیم داشتن نیروی انسانی جوان پنجره فرصت است به شرط آنکه نگاه برنامه ریزی شده داشته باشیم .

وی  افزود:در رابطه با صنعت قطعه سازی اقدامات خوبی انجام گرفت. قطعه سازی هایی که تعطیل شده بودند و یا در آستانه تعطیلی قرار داشتند مجددا راه اندازی شدند.

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: روز شنبه جلسه ای با دستگاه های حوزه قیمت گذاری داریم و نظارتی بر قیمت گذای ها خواهیم داشت تا نظارتی بر قیمت گذاری ها در شرایط کنونی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر  گفت:برای موضوع آلودگی هوا در جلسه ی محیط زیست گزارشاتی داشتیم مبنی بر اینکه در شش ماهه دوم سال نیروگاه طوس از سوخت مازاد استفاده نکند که موجب کاهش آلودگی در شهر مشهد نیز می شود.

وی ادامه داد: درباره آلودگی آب اقدامات مفصلی انجام شده است ما کارگروه داریم که به مسائل مختلفی می پرازند  و مسئله آلودگی آب نیز از مسائلی است که بیشتر به آن خواهیم پرداخت .
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما آماده ایم با هماهنگی در جمع مردم حاضر شویم، حرف های آنان را بشنویم و با مسئولان حوزه مربوط جهت رفع مشکلات صحبت کنیم.


سازمان برنامه ریزی و بودجه در موضوع همسان سازی حقوق ها مقصر است

 
حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر گفت :در قانون برنامه ششم توسعه مسئله عقب افتادگی حقوق بازنشستگان را پیش بینی کرده ایم. درسالی که به این موضوع پرداختیم دولت اعلام آمادگی نکرد.

وی افزود: در این طرح اگر با افزایش سالانه 20 درصد علاوه بر افزایش همگانی در 5 سال متوالی شکل می گرفت فاصله حقوق از بین می رفت .
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت:همسان سازی تلکیف قانونی سازمان تامین اجتماعی است ولی این سازمان می گوید با توجه به مطالبات انباشته از دولت که پرداخت نشده است نمی توان این قانون را به اجرا درآورد.
 
حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر افزود: این مسئله یکی از موارد استیضاح وزیر کار و رفاه اجتماعی بود . ولی اشکال از سازمان برنامه و بودجه است . به بهانه حجم زیاد مطالبات ، میزان حداقلی آن را نیز نمی پردازد.


باید از ظرفیت های شهرستان کلات استفاده کنیم

 
وی در ادامه  گفت:مردم کلات علی رغم ضعف ها و مشکلات با محبت ، صبور و با استقامت هستند که از این بابت از آنها تشکر می کنم و از این که بعضی از توافقات و قول های مسئولی که در رسانه ها درباره ی سیل اخیر مطرح شد اما پیگیری نشد عذر خواهی می کنیم.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی افزود: ما با تمام بضاعت مان می خواهیم حقوق مردم را ارتقا دهیم. در حوزه گازرسانی ، زیرساخت های راه های روستایی، بهداشت ارتقا شاخص داشتیم .کلات وضعیت میانه ای در بین شهرستان های استان دارد باید از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری آن جهت رشد بیشتر استفاده کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر  ادامه داد:پیگیری 6 ساله برای موضوع بازارچه مرزی کلات انجام داده ایم . این شهر گذرگاه مرزی بوده که باید احیا شود. مکاتباتی با رییس مجلس و سفیر ترکمستان انجام دادیم که البته مقاومت هایی شکل گرفت ولی وزارت کشور ،وزارت خارجه و وزارت اقتصاد و دارایی موافقت کرده و آمادگی خود را برای بازگشایی اعلام کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر گفت: ما این طرح را در دستور کار رییس جمهور در سفر به ترکمنستان و دیدار با رییس جمهور این کشور قرر دادیم که متاسفانه پیگییری نشد. اما مکاتبات ما همچنان ادامه دارد تا به این وضعیت رسیدگی شود.

هفت دهم درصد کل اعتبارات به حوزه ورزش تخصص پیدا کرده است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از گفتگو با این برنامه  گفت:در دور دومی که در مجلس و در کمیسیون فرهنگی هستم این کمیسیون را  نظر اهمیت بالاترین می دانم. ما در این چند سال کارهای متعددی را بررسی کردیم که البته بخشی از کارهای فرهنگی ان از طریق قانون برسی می شود بخش دیگران از طریق فرهنگ سازی در جامعه قابل عملی شدن است.

وی افزود: به طور مثال با توجه به روز تربیت بدنی یکی از اقدامات اساسی ما در کمیسیون فرهنگی موضوع المپیک و پارا المپیک بود که هر دو موضوع در یک شاخه پیگیری می شد اما ما ان ها را جدا کردیم و اساسنامه جداگانه نوشتیم و نگاه مستقلی به آن داریم.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر اظهار کزد: اعتبارات خوبی نیز در حوزه مستقل برای آن ها پیش بینی کرده ایم. هفت دهم درصد کل اعتبارات به حوزه ورزش تخصص پیدا کرده است که در طول 40 اخیر بی سابقه است. این عمل، اقدام موثری در توسعه زیرساخت ها و خدمات محسوب می شود.

وی همچنین گفت:وزارت ورزش و جوانان نتوانست قوانین را جایگزین آیین نامه هایی که در گذشته بود ، کند . یکی از فعالیت هایی که در زمان ریاست کمیسیون فرهنگی من انجام گرفت این بود که نیاز های فرهنگی در جهت تشویق ها و حمایت ها و وظایف دستگاه ها را در قالب طرحی آماده کردیم و همچنین مقایسه ای میان قوانین داخلی با قوانین بین الملل داشتیم تا کم کاستی ها را برطرف کنیم .

انتهای پیام//ف.ن
برچسب ها: پدیده مشهد ، پژمان فر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.