انتقال آب به مراکز کشاورزی نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار

استاندار اصفهان گفت : انتقال آب به مراکز کشاورزی نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در سفر به سمیرم پس از بازدید از مناطق مختلف شهری و روستایی اظهار کرد: سمیرم شهر استاد جهانگیرخان قشقایی، شهر استاد خط جهانی حبیب‌اله فضایلی از افتخارات فرهنگی کشور و شهری است که 400 شهید تقدیم انقلاب کرده و شهری با مردمان اصیل نجیب و سخت‌کوش است.

وی افزود: مسأله بی‌آبی و خشکسالی در شهرستان سمیرم مانند سایر نقاط استان به طرز وسیعی زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است و امروز عمده بحث‌ها در رابطه با چگونگی تغییر الگوی کشت در شهرستان بود.

استاندار اصفهان با توجه به کمبود آب بیان کرد: اگر بتوانیم احداث گلخانه‌ها را در شهرهای مختلف که عملاً آبی نیست به جای باغات توسعه بدهند و به جای باغ‌های خشک شده، کاشت گلخانه سیفی‌جات را داشته باشند با پرداخت نصف هزینه بلاعوض و نصف دیگر پرداخت وام 6 درصد احداث گلخانه پرداخت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: کشاورزان از فرصت‌های موجود جهت کشت گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و گل سرخ که از حداقل آب بهره‌برداری می‌شود جهت تأمین معیشت خود استفاده کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به گردشگری در شهرستان تصریح کرد: با توجه به استعداد و ظرفیت خوب شهرستان در زمینه گردشگری تصمیمات خوبی گرفته شد، سرمایه‌گذاری‌های گردشگری ارزشمندی صورت گرفته بود و در مورد مسأله آب و طرح تعیین تکلیف در سقف سهمیه و تخصیصات در خود منطقه در سد قره قاچ مکاتباتی صورت گرفت.

 مهرعلیزاده گفت: در مجموع برای خطوط انتقال آب به مراکز کشاورزی، احیای قنوات و طرح آبخیزداری که از موضوعات مهم و اساسی منطقه است 12 میلیارد تومان اعتبار و مبلغ 7.5 میلیارد تومان هم در مجموعه‌های دیگر که عمدتاً مربوط به مسأله آب است به شکل ویژه که مختص شهرستان بود اختصاص دادیم.

وی تأکید کرد: در زندگی، کشاورزی، بهداشت و صنعت باید با کم‌آبی سازگار باشیم و مردم باید برای گذر از مسأله ویژه امسال با صبوری آن را پشت سر بگذارند.

استاندار اصفهان یادآور شد: بر اساس آنچه اخیراً دولت تصویب کرد وضعیت باز پرداخت وام‌های کشاورزی موجود سه سال متوقف می‌شوند در خصوص بخشودگی سود وام‌ها پیشنهاد مطالعه توسط جهاد کشاورزی و اعلام نتیجه پیشنهاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزانی که امسال نتوانستند درآمدی داشته باشند نگران بازپرداخت وام‌هایشان نباشند و خطاب به مدیر منطقه‌ای بانک کشاورزی تأکید کرد: به هیچ وجه نباید به کشاورزان وامدار فشار وارد کنند و همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند تا مردم در آرامش کامل از این مشکلات بگذرند.

گفتنی است شهرستان سمیرم با چهار شهر و چهار بخش و 100 هزار نفر جمعیت ثابت و عشایری در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع است.

 

انتهای پیام/م

بازدید استاندار اصفهان از سمیرم

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.