شهردار اصفهان در نشست خبری ؛

طرح های نیمه تمام را تعیین تکلیف کردیم / دولت 1200 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است

شهردار اصفهان گفت :دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اصفهان بدهکار است از این رو در حال مذاکره با سازمان امور مالیاتی و همچنین مدیریت برنامه ریزی هستیم.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان گفت : در ابتدا 8 محور مد نظر مدیریت شهری قرار گرفت که اولویت با گردشگری و کار آفرینی  بود .

وی ادامه داد: بسیاری از طرح ها که بر روی زمین مانده بود همانند مترو با همت جمعی به نتیجه رساندیم و تحویل شهروندان دادیم ؛ در سالن اجلاس هم اکنون بیش از 200 نفر کار می کنند تا کارهای بر روی زمین مانده را انجام دهند.

وی افزود: میدان امام علی را به مراحل پایانی رساندیم که امروز گرد و غبار بر پیکر کمر زرین و اطراف آن نمی بینیم .

وی با اشاره به اینکه چهارباغ تاریخ اصفهان است  افزود: برای حفظ چهارباغ تصمیم گرفتیم کاری کنیم که به هویت این مکان تاریخی آسیب نزنیم ؛ در تلاش هستیم چهارباغ به مرکزی که بیانگر تاریخ اصفهان و میراث گذشتگان است تبدیل شود همان‌گونه که امروز محلی برای حضور همه افراد از نقاط مختلف است.

نوروزی بیان کرد: دقیقاً دو روز بعد از حضور من در شهرداری یعنی ۱۷ مهر ۹۶ خبردار شدیم اتفاقاتی از قبل در چهارباغ افتاده است، بنابراین رفع مشکلات چهارباغ یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری شد؛ وقتی تصمیم گرفتیم چهارباغ را بسازیم، تأکید کردیم که این پروژه باید قبل از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تکمیل شود از این رو سه ماه به صورت شبانه روزی با کمترین آسیب و کسب نظرات افراد متخصص پروژه را به سرانجام رساندیم، اما ای کاش تلویزیون با «بهشتی» رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی صحبت می‌کرد چرا که او در بازدید از چهارباغ گفت این آرزوی ده ها ساله ما بود و شما کاری کردید که این آرمان تحقق پذیرفت.

وی با اشاره به احداث 4  ایستگاه از خط 2  قطار شهری اضافه کرد: ایستگاه آیت الله غفاری تا ایستگاه شاهد سمت خیابان زینبیه در حال احداث است.

وی با بیان اینکه دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اصفهان بدهکار است، تصریح کرد: البته دولت تنها بخشی از این بدهی‌ها را قبول دارد از این رو در حال مذاکره با سازمان امور مالیاتی و همچنین مدیریت برنامه ریزی هستیم تا اختلاف نظرها برطرف شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: قرار بود سالن اجلاس اصفهان در شهریور ۹۱ تمام شود به شرط آنکه دولت ۱۰۰میلیارد تومان به این پروژه کمک کند، اما تنها ۲۰ میلیارد تومان از وعده دولت پرداخت شده است؛ ما هم می توانستیم بی تفاوت از کنار آن بگذریم و کار جدیدی شروع کنیم و شو تبلیغاتی راه بیندازیم، اما این کار را نکردیم.

نوروزی با بیان اینکه دولت باید طبق قوانین به حمل و نقل عمومی کمک کند، اظهار کرد: ۱۵ میلیارد تومان از سوی دولت به اجلاس تخصیص یافت و امروز دولت در خصوص این پروژه ۶۵ میلیارد تومان به شهرداری اصفهان بدهکار است درحالی که آن زمان مشکلات مالی چندان زیاد نبوده است.

وی ادامه داد: تاکنون دو مرتبه با رییس جمهور و معاون برنامه ریزی وی صحبت کردم که امیدواریم به شیوه های غیرنقدی، تهاتر و استفاده از سایر ظرفیت ها این مطالبات پرداخت شود.

شهردار اصفهان گفت: ارزش ۶۵ میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری اصفهان در سال ۹۰ با سال ۹۷ بسیار تفاوت دارد و به همین دلیل بدهی های زیادی برجای مانده است.

نوروی گفت: دولت در زمینه گازوئیل، سوخت، مترو و اتوبوسرانی نیز بدهی هایی به شهرداری اصفهان دارد در واقع امروز برای هر مسافر که از مترو استفاده می کند پنج هزار تومان هزینه می کنیم در حالی که هر مسافر تنها ۷۰۰ تومان کرایه پرداخت می کند اینجا است که دولت باید طبق قانون به حمل و نقل عمومی شهرداری کمک کند.

وی افزود: مترو باید ۱۰۰ هزار نفر را روزانه جابه جا و شهرداری باید هزینه این جا به جایی ها را پرداخت کند، امروز ۶۰ هزار نفر با مترو جابه جا می شوند که این آمار باید به ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر ۴۰ هزار مسافر به مسافران روزانه مترو اضافه شود به معنای اضافه شده ۴۰ هزار ۷۰۰ تومان به درآمد شهرداری است که دستاورد مهم آن این است که۴۰ هزار مسافر در سطح شهر از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمی‌کنند و ترافیک و آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

نوروزی با اشاره به اینکه اصفهان شهر فرا صنعتی است افزود: باید  به حلقه های جهانی وصل شویم و دیگر اصفهان نیاز به صنعت ندارد.

شهرداری سه میلیارد تومان برای جشنواره کودک هزینه کرد

وی اضافه کرد: امسال برای اینکه بتوانیم سی و یکمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در اصفهان برگزار کنیم باید بدهی‌های سال گذشته را پرداخت می کردیم، همچنین امسال علاوه بر برگزاری جشنواره فعالیت های جانبی دیگری نیز انجام دادیم که جمعاً هزینه این اقدامات شش میلیارد تومان شد که سه میلیارد تومان آن را تهران پرداخت کرد. وقتی می گوییم اذهان عمومی را تشویش نکنید همین است چرا که از آمار و اعداد اطلاعات دقیقی ندارند و با منتشر کردن این اخبار فقط افکار عمومی را بر هم می ریزند.

شهردار اصفهان گفت: اگر امسال می خواستیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را با همان بودجه سال گذشته برگزار می‌کردیم، اما با توجه به شرایط اقتصادی کنونی هزینه‌ها را کاهش دادیم و امسال سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین جشنواره را طبق گفته‌های متخصصان و کارشناسان و باکمترین هزینه برگزار کردیم.

فامیل بازی در شهرداری نداریم بسیاری از مدیران دوره قبل حفظ شدند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فامیل بازی در دوره شهرداری نوروزی افزود: معاونان و مدیران من را به ترتیب نگاه کنید آقای صلواتی که در ردیف جلو نشستند از دوره قبل هستند و من ایشان را حفظ کردم ؛ «حسینی نیا» معاون شهرسازی و معماری از مدیران قبلی شهرداری بوده است، «حقانی» سرپرست خدمات شهری شهرداری اصفهان از مدیران سابق شهرداری است، «مظفر» معاون عمرانی در دوره قبل شهرداری نیز در همین سمت فعالیت داشت.

  وی ادامه داد: دکتر ارباب شیرانی» استاد دانشگاه صنعتی اصفهان قبلاً در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ برنامه نویس شهرداری بوده و از او خواهش کردیم با توجه به آشنایی با سیستم دارد با ما همکاری کند، «طهرانی» فرماندار سابق کاشان، مدیرکل اقتصادی استانداری و سال ها معاون استاندار اصفهان بوده است ، «عیدی» قبلاً جز مدیران هنری بود و امروز معاون فرهنگی شهرداری شده است حال ببینید چقدر شایعات با حقیقت فاصله دارد.

زنده رود باید از سرچشمه تا پایین دست زنده شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه های شهرداری مسئله آب است اضافه کرد: طرح لوله گذاری باید با پختگی کامل با حضور کارشناسان این حوزه بررسی شود و این طرح باید از لحاظ فنی ، اقتصادی ، فرهنگی و اکولوژی توجیه پذیر باشد.

وی با اشاره به رویکرد های مدیریت شهری نسبت به احیا آب زاینده رود افزود:  در  احیا آب زاینده رود جنبه مختلفی از جمله بهداشت و سلامت و کاهش ریزدانه های تالاب گاوخونی ، نگاه میراثی و از لحاظ اجتماعی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام /س

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار