سرانجام وحشتناک وقت گذرانی پسر خردسال با تلفن همراه!

تصمیم غلط والدین ناآگاه برای مشغول کردن فرزندانشان با تلفن همراه آنها را با واقعیتی تلخ رو به رو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این عصر که عصر تلفن های هوشمند است بسیاری از والدین در اقدامی غلط با تهیه یک تلفن همراه برای کودکان خود تلاش می کنند تا سرگرمی آنها را فراهم کنند. این در حالی است که تحقیقات زیادی که انجام شده است نشان می دهد که استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند و دستگاه های مشابه برای کودکان خطرناک و در واقع نامناسب است.

سرانجام وقت گذرانی پسر خردسال با تلفن همراه! + فیلم//

مطمئنا اتفاقی که برای پسر 15 ساله تایوانی در سال 2015 رخ داد یک مثال واضح از خطرات بیشمار تلفن های هوشمند برای کودکان و نوجوانان به شمار می رود. این مورد می تواند هشداری جدی برای والدین تلقی شود تا از در اختیار قرار دادن تلفن های هوشمند به کودکان کم سن و سال خود خودداری کنند. بنا به گزارش TWGreat Ddily والدین این کودک از سن 5 سالگی او اقدام به خرید یک تلفن همراه هوشمند برای پسر خود کرده بودند. همه چیز عادی و خوب پیش می رفت تا اینکه در سال 2015 درد شدید چشم و سر این نوجوان آغاز شد. این در حالی بود که سردرد این نوجوان آنچنان شدید بود که او از درد به خود می پیچید. پس از وخیم شدن وضعیت او برای درمان زیر نظر یک متخصص اعصاب قرار گرفت اما هیچ چیز غیرعادی در آزمایشات او پیدا نشد.

سرانجام وقت گذرانی پسر خردسال با تلفن همراه! + فیلم//

این نوجوان که از درد چشم نیز شکایت داشت برای تشخیص علت درد به یک چشم پزشک مراجعه کرد. هنگامی که چشم پزشک چشم او را معاینه می کرد از ضعیف شدن ماهیچه های چشم او دچار حیرت شد. شدت ضعیف شدن ماهیچه های چشم این نوجوان به حدی بود که پزشک به والدینش گفت که وضعیت چشم فرزند آنها شبیه به یک فرد در 50 سالگی‌اش است. این نوجوان در حالی دچار پیرچشمی ( Presbyopia) شده بود که این عارضه در سنین نوجوانی به ندرت رخ می دهد.

پس از مشخص شدن علت چشم درد شدید نوجوان، این پزشک متوجه شد که این نوجوان طی 10 سال گذشته روزانه بیش از 10 ساعت به بازی با دستگاه های الکترونیکی و ویدئو گیم مشغول بوده است. این پزشک به والدین توصیه کرد که با کنترل فرزندانشان در استفاده از تلفن های همراه و گجت ها از خطراتی که به سلامتی فیزیکی و روحی آنها آسیب می زند جلوگیری کنند.

سرانجام وقت گذرانی پسر خردسال با تلفن همراه! + فیلم//

انتهای پیام/

پیرچشمی پسر نوجوان در اثر ناآگاهی والدین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.