برگزاری اولین همایش گفتگو‌های انتقال تجربه با محوریت رسانه

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: این همایش با هدف انتقال تجربه با موسسان رسانه‌های موفق در بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

برگزاری اولین همایش گفتگو‌های انتقال تجربه با محوریت رسانهشهیار ال شیخ معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد در حاشیه همایش گفتگو‌های انتقال تجربه با محوریت رسانه در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ گفت:یکی از نقاط قوت مشهد رسانه‌های زنده و پر طرفدار است که با زندگی مردم عجین شده و روزنامه‌های محلی و ملی دیگر هفته نامه‌ها و ماهنامه‌های مختلف  در حال پیدا کردن مخاطب و جایگاه خود است.

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهدبا اشاره به اینکه موفق‌ترین مجموعه‌های رسانه‌ای در فضای مجازی کشور مشهدی هستند، گفت : گروه‌های آخرین خبر و خبر فوری با اپ و شبکه‌های مجازی مختلف، جمعا بیست میلیون مخاطب امپراطوری‌های رسانه کشور هستند برای کشوری که جمعیت شهرنشین ان بیش از سه ساعت در روز در شبکه‌های مجازی هستند.

ال شیخ ادامه داد:مشهد اکنون پایتخت رسانه‌های مجازی است و این فرصت مهمی است در گذار از رسانه‌های سنتی به دیجیتال که این هویت در مشهد به توسعه و پیشرفت مشهد و کشور بیانجامد.

وی افزود: شاید ایجاد هسته‌های مستقل تولید محتوا به غنای این مجموعه‌ها کمک کند و موضوع مهمی برای توسعه اشتغال دانش محور باشد این رشته باید جزو صنایع خلاق حساب کرد و این همایش شاید فرصتی برای آموختن تجربه‌های اینگونه باشد.

قدرت در دست رسانه است

محمدرضا حسینیان مدیر شبکه تلویزیون اینترنتی «تی وی پلاس» با اشاره به اینکه لزوم دستیابی به قدرت ایجاد رسانه است؛ به خبرنگار ماگفت: امروزه قدرت در دست رسانه است و هر کسی می‌تواند به تنهایی یک رسانه باشد.

وی با تاکید بر این که رسانه‌ها بایستی راه خود را بروند، اما متفاوت افزود: فعالان رسانه‌ای بایستی جمله «چشم‌ها را باید شست جور دیگر باید دید» را بایستی سرلوحه تمامی کار‌های خودشان قرار دهند تا از طریق این نگرش متفاوت بتوانند خلاق‌تر از همیشه در دنیای رسانه شکوفا شوند. چراکه امروزه رسانه‌های خوش رنگ و لعابی موجود است و رقابت شدیدی بین آن‌ها وجود دارد، اما مردم تنها به سراغ رسانه‌هایی می‌روند و جذب می‌شوند که دارای تولید محتوای متفاوت و خلاق باشند.

حسینیان ادامه داد: مشهد شهر خلاقی است که خوشبختانه دارای رسانه‌های متعدد و موفق بسیاری است. من به شخصه همیشه برای نشریات و روزنامه‌های استخوان داری همانند خراسان و قدس که دارای سابقه ۷۰ ساله هستند احترام زیادی قائل هستم. همچنین روزنامه شهرآرا به خوبی توانسته است که با توجه به نیاز جامعه در عرصه رسانه متفاوت گام بردارد و این باعث خوشحالی است که اولین بار شماره یک این روزنامه را تیم خودمان در نشریه زندگی ایده آل صفحه بندی کرد.

مجری با سابقه تلویزیون تصریح کرد: امروزه در زمینه رسانه‌های نوین شبکه‌های اجتماعی در مشهد، دو غول خبر فوری و آخرین خبر فضای رسانه‌ای و تولید خبر را متحول و دگرگون کرده اند که این نیز نشانه‌ای بر خلاقیت این عزیزان است.

حسینیان در پایان برگزاری چنین همایش‌هایی را موثر و مفید دانست و خاطر نشان کرد: امیدوارم در برنامه‌های بعدی بتوانیم این همایش‌ها را با محوریت پرسش و پاسخ برگزار کنیم.
 
انتهای پیام// ف.ف
 

 

برچسب ها: فضای مجازی ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار