تلنگر تاثیر گذار ۹.۵ دقیقه‌ای مادر به فرزند

به تازگی پیام یک مادر به فرزندش در فضای مجازی منتشر شده که او در این پیام اهمیت حلال بودن درآمد را به فرزندش یادآوری کرده است.

تلنگر 9.5 دقیقه‌ای تاثیر گذار مادر به فرزندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "بسم الله الرحمن الرحیم؛ ویل للمطففین الذین اذا اکتالوا علی الناس یستوفون؛ و اذا کالو هم او وزنو هم یخسرون؛ الا یظن اولئک انهم مبعوثون؛ لیوم عظیم؛ یوم یقوم الناس لرب العالمین".

"به نام خداوند بخشنده مهربان. وای به حال کم فروشان آنان که وقتی چیزی را با پیمانه یا وزن از مردم تحویل می‌گیرند کاملاً حق خود را استیفاء می‌کنند ولی وقتی چیزی را تحویل مردم می‌دهند در پیمانه و وزن کمتر می‌دهند. آیا آن‌ها عقیده ندارند که بعد از مرگ زنده خواهند شد و به روز بزرگ رستاخیز ایمان ندارند؟ روزی که تمام مردم در پیشگاه خداوند برای تعیین سرنوشت خود می‌ایستند."

این روزها عکسی از صفحه پیامی که یک مادر برای فرزند خودش فرستاده است دست به دست می‌چرخد. متن پیام به شرح زیر است:
"9.5 دقیقه بات حرف زدم، اضافه تر وایسا تا حقوقت حلال باشه."

تلنگر 9.5 دقیقه‌ای تاثیر گذار مادر به فرزندفردی که این عکس را در فضای مجازی منتشر کرده توضیحاتی در رابطه با این پیام داده است. او در توییتر خود نوشته است: " چند روزه تو یه شرکتی مشغول به کار شدم.امروز مادرم زنگ زد سر یه موضوعی حدود ده دقیقه باهم حرف زدیم بعدش پیام داده " ۹/۵ دقیقه بات حرف زدم، اضافه تر وایسا تا حقوقت حلال باشه"مادرا همیشه حواسشون به سعادت فرزندشون هست."

این مادر با این کار به آیه ای که خداوند در قرآن کریم در رابطه با کم‌فروشی و درآمد حلال در آن سخن گفته، عمل کرده است. کم‌فروشی تنها در خرید و فروش کالا اتفاق نمی‌افتد. اگر کسی در زمان کارش نیز به اندازه ای که باید تلاش نکند، کم‌فروشی کرده است. همان طور که از آیه بالا مشخص است در دین اسلام این مسئله مستقیما نهی می‌شود. این تذکر مادر به فرزندش که از دین اسلام نشات گرفته است، در فضای مجازی بازتاب زیادی پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یا زهرا
۱۸:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
ای کاش میدونستیم دوربینی تمام لحظات روشنه و کسی همیشه حواسش بهمون هست که نمیشه به او دروغ گفت. یا علی مدد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
احسنت مادر
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۳:۲۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
توی شرکتها نمیشه اینکارو کرد چون تا ساعتی که سرکار باشید و کارت بزنید حقوقتون حساب میشه باید برای جبران از وقت ناهار بزنید تا درست بشه. برای همین اکثر شرکتها اجازه صحبت با تلفن رو نمیدن و جریمه 150هزار تومنی داره البته الان تو قرارداد اکثر شرکتها ذکر میشه که حق استفاده از تلفن همراه در ساعات کاری رو شخص نداره
Iran (Islamic Republic of)
خبرخوان
۲۳:۰۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
قابل توجه برخی نمایندگان مجلس که گوشی همراه شده عصای دستشان تمام وقت با گوشی همراهشون سرگرمند.
Iran (Islamic Republic of)
جوان
۲۱:۲۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
احسنت کاش برخی مسئولین یاد بگیرن و همچین مادری داشتن که تذکر بده