رئیس اورژانس فارس خبر داد؛

ارائه خدمات اورژانس فارس به بیش از هزار زائر اربعین حسینی + تصاویر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: امدادگران مستقر در ایستگاه‌های اورژانس مسیر اربعین حسینی تاکنون به بیش از هزار زائر حسینی خدمات ارائه کرده‌اند.

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز اورژانس فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با تاکید بر آمادگی کامل اورژانس برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، گفت: طی ۱۵ روز اخیر تیم‌های اعزامی اورژانس ۱۱۵ فارس به بیش از هزار زائر امام حسین (ع) خدمات ارائه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مرادیان با اشاره  به خیل عظیم عزاداران حسینی در روز‌های پایانی، افزود: ما در کنار تمام زائران با افتخار هستیم و امیدواریم که این راه، سال به سال فروزان‌تر و پر رهروتر ادامه داشته باشد.

رئیس اورژانس فارس با اشاره به اعزام ۱۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه آمبولانس دیسپج سیار مجهز به تجهیزات کامل و یک دستگاه خودرو فرماندهی به سمت مرز شلمچه و آماده باش سه بالگرد اورژانس برای ارایه خدمات به زائرین پیاده روی اربعین حسینی، گفت: با اعزام این آمبولانس ها، کارکنان اورژانس قادر هستند روزانه به بیش از ۱۰۰ زائر در مسیر پیاده روی خدمات پیش بیمارستانی ارایه کنند.

مرادیان اضافه کرد: محور‌های مواصلاتی نی ریز، رستم، قائمیه و کازرون از مسیر‌های استانی پیاده روی زائران است و در همین راستا، عوامل اورژانس با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه، با برپایی ایستگاه سلامت، خدمات آموزشی و درمانی به زائران اربعین ارایه می‌دهند.

او تاکید کرد: خدمات اورژانس تا زمانی که زائران به استان‌های خود بازگردند ادامه دارد و به همین دلیل تمامی نیرو‌های اورژانس استان در طول این مدت به صورت آماده باش هستند تا در ارایه خدمات به شهروندان، خللی ایجاد نشود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه به زائران توصیه کرد: در روز‌های پیاده‌روی اربعین پس از یک ساعت پیاده‌روی، حدود ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا دچار گرفتگی عضلانی نشوند؛ همچنین زائران از تند راه رفتن و توقف ناگهانی خودداری کنند، زیرا این عمل باعث گرفتگی عضلات می‌شود.

ارائه خدمات اورژانس فارس به بیش از هزار زائر اربعین حسینی

ارائه خدمات اورژانس فارس به بیش از هزار زائر اربعین حسینی

ارائه خدمات اورژانس فارس به بیش از هزار زائر اربعین حسینی

انتهای پیام/ر

برچسب ها: اورژانس ، اربعین 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار