در ۵ ماهه نخست امسال؛

ثبت بیش از ۲۹۲ هزار تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ فارس/افزایش ۷ درصدی ثبت تماس‌ها

رئیس اورژانس فارس از ثبت بیش از ۲۹۲ هزار و ۹۰۸ تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فارس خبر داد.

ثبت بیش از ۲۹۲ هزار تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ فارس/افزایش ۷ درصدی ثبت تماس‌ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه اورژانس به عنوان خط مقدم پاسخگویی نظام سلامت در درمان است، گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۲۹۲ هزار ۹۰۸ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ استان فارس برقرار و به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۹۹۹ هزار و ۶۱۲ ماموریت توسط اورژانس فارس در این مدت انجام گرفته است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش داشته است.

مرادیان ادامه داد: از مجموع این ماموریت‌ها ۱۳ هزار و ۳۴۶ مورد در مناطق شهری و ۷ هزار و ۸۴۱ مورد جاده‌ای بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۵۳ توسط ۵۶ پرواز بالگرد امداد هوایی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

مرادیان گفت: در حال حاضر ۸۷۲ نیرو در استان فارس مشغول خدمات رسانی به نیازمندان و حادثه دیدگان حوادث ترافیکی هستند.

به گفته مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم در حوادث شهری کلانشهر شیراز ۱۱ دقیقه و در جاده‌ها ۵ دقیقه ثبت شده است.

مرادیان ادامه داد: بیشترین تعداد حوادث ترافیکی به ترتیب در جاده شیراز- اصفهان، شیراز -فسا-بندرعباس و شیراز-کازرون- بوشهر اتفاق افتاده است.

وی افزود: فرهنگ سازی و افزایش آگاهی و اطلاعات لازم برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان عاملی مهم و اثر گذار در کاهش شمار مزاحمت‌ها و ارائه خدمات بهتر به گروه‌های هدف است.

به گفته مرادیان، در استان فارس در حال حاضر ۱۸۴ پایگاه زمینی اورژانس، ۳ فروند بالگرد، ۵ دستگاه موتورلانس و ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در پایان تاکید کرد: اورژانس ۱۱۵ استان فارس در تمام ساعات شبانه روز، آماده ارایه خدمت به بیماران و مصدومان است.
انتهای پیام/ن

نشست رئیس اورژانس فارس با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار