تمام فعالیت‌های دامپزشکی در راستای بهداشت جامعه است

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه مواد خام دامی و تلاش برای درمان دام‌های بیمار از اقدامات دامپزشکی برای جلوگیری از ورود خسارت به سلامت جامعه است.

تمام فعالیت‌های دامپزشکی در راستای بهداشت جامعه استمجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه مواد خام دامی و نیز رستوران‌ها، کبابی‌ها و همچنین تلاش برای درمان دام‌های بیمار از دیگر اقدامات دامپزشکی در راستای جلوگیری از ورود خسارت به سلامت و امنیت جامعه است.

وی با اشاره اینکه تمامی فعالیت‌های دامپزشکی که شامل اقدامات پیشگیری، کنترل و مراقبت از بیماری‌های مختلف است و نیز سایر اقدامات خاموشی که توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد در راستای بهداشت جامعه محسوب می‌شود، عنوان کرد: یکی از اقدامات دامپزشکی که در راستای جلوگیری از خسارت بر بهداشت جامعه می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند واکسیناسیون دام بر علیه بیماری‌ها مانند تب برفکی، آبله، بروسلوز، هاری و… است.

وی همچنین بر نقش کنترل بیماری‌ها تأکید کرد و ادامه داد: بیماری‌های دامی شامل بیماری‌های بازپدید و نوپدید دامی هستند که ۷۵ درصد بیماری‌های جدید دامی در بحث بیوتروریسم تقسیم‌بندی شده‌اند.

اسدی با اشاره به اینکه نقل و انتقال بدون کنترل دام و عدم رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای در دامداری‌ها نقش مخربی در دامداری ها می تواند داشته باشد، تصریح کرد: در نقطه مقابل این مسائل نقل و انتقال دام‌ها در چارچوب سیستم‌ها و قوانین قرنطینه‌ای نقش به سزایی در صیانت از اقدامات، امکانات و سرمایه‌های دامی کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار