مون جائه این: رهبر کره شمالی به زودی راهی سئول می‌شود

رئیس جمهور کره جنوبی از سفر قریب‌الوقوع رهبر کره شمالی به سئول خبر داد.

مون جائه این: کیم جونگ اون به زودی راهی سئول می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به زودی به سئول سفر خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد رئیس جمهور کره جنوبی در جلسه امروز پارلمان این کشور  اعلام کرد برگزاری نشست دوم میان رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دست بررسی است و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نیز قرار است به زودی به کره شمالی سفر کند.

مون همچنین اعلام کرد انتظار می رود کیم جونگ اون به زودی سفری به روسیه داشته باشد. رهبر کره شمالی احتمالا با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز دیدار کند. 

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد اظهارات مون جائه این در تطابق با بیانیه‌های پیشین این دفتر است. بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، مون جائه این مصمم است تا از طریق راهکار دیپلماتیک مسئله هسته‌ای شبه جزیره کره را حل و فصل نماید.

اوایل سال میلادی جاری سران دو کره برای اولین بار در دهکده مرزی پانمونجوم با هم دیدار کردند و به دنبال آن اوضاع در شبه جزیره کره تا حدودی بهبود پیدا کرده است. از آن زمان تاکنون رهبر کره شمالی با رئیس جمهور کره جنوبی سه بار دیدار داشته‌ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار