اردوغان: دستور قتل خاشقجی از بالا صادر شده بود

رئیس‌جمهور ترکیه در یادداشتی برای واشنگتن پست نوشت، عربستان باید به سوالات زیادی درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد پاسخ داده و بگوید که چه کسی دستور قتل او را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد به اعتقاد آنکارا، دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در بالاترین سطوح حاکمیت عربستان صادر شده است.

اردوغان در این باره در یادداشتی برای روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت، عربستان باید به سوالات زیادی درباره قتل خاشُقجی پاسخ دهد. آن‌ها باید بگویند که چه کسی دستور قتل را صادر کرد.

وی در این یادداشت با اشاره به اینکه "تلاش‌های ترکیه باعث شد جهان بفهمد که خاشقجی با برنامه‌ریزی قبلی و با قساوت هر چه تمام کشته شده است"، اضافه کرد: «عربستان باید پاسخ دهد که جسد خاشقجی کجاست و همکار محلی آن‌ها که بقایای جسد را به او تحویل داده‌اند، کیست.»

اردوغان بدون اشاره مستقیم به ولیعهد سعودی گفت: «ما می‌دانیم که دستور قتل خاشقجی از "بالاترین سطوح" در دولت عربستان صادر شده است. البته من برای یک لحظه هم باور نمی‌کنم که ملک سلمان، خادم حرمین شریفین، دستور قتل او را صادر کرده باشد.

رئیس‌جمهور ترکیه با این اظهارنظر تلویحاً انگشت اتهام خود در قضیه ترور جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را به سمت محمد بن سلمان نشانه گرفت.

وی همچنین در این یادداشت نوشته است: «یک‌ماه از قتل خاشقجی گذشته، ولی ما هنوز نمی‌دانیم جسد او کجاست. برخی امیدوارند این موضوع به مرور زمان فراموش شود اما ما به تلاشهای خودمان برای کشف حقیقت ادامه خواهیم داد.»

رجب طیب اردوغان در ادامه افزود: «ترکیه و عربستان دوست یکدیگرند، اما دوستی با ریاض باعث نمی‌شود که ما چشم‌مان را به روی جنایتی که مقابل چشم‌هایمان اتفاق افتاد، ببندیم.»

اردوغان در پایان یادداشت خود اقدام برخی مقامات سعودی برای لاپوشانی قتل خاشقجی و تصادفی جلوه دادن آن را مایه تاسف خواند و تاکید کرد آنکارا هویت اصلی عاملان قتل خاشقجی را آشکار خواهد کرد تا دیگر کسی جرات نکند در خاک یک عضو ناتو، چنین جنایتی را رقم بزند.

انتهای پیام/

مقاله اردوغان در واشنگتن پست درباره قتل جمال خاشقجی

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار