نماینده فرانسوی: عربستان به فرانسه حق‌السکوت داده است/ این همه کثافت‌کاری با نفت و پول کافیست

یک نماینده پارلمان فرانسه با اعلام اینکه پاریس از عربستان حق‌السکوت دریافت کرده است خواستار توقف روند فروش سلاح به ریاض شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، باستین لاشو، نماینده پارلمان فرانسه، عربستان سعودی و رابطه پاریس با این کشور را مورد حمله قرار داد و در جلسه پارلمان اعلام کرد همه می‌دانند عربستان به فرانسه حق‌السکوت داده است.

او با طرح این اتهامات افزود قیمت شرافت فرانسه چقدر است و فرانسوی‌ها تا کی می‌خواهند با این ننگ زندگی کنند.

این نماینده در سخنانی در پارلمان با اشاره به جنایت علیه خاشقجی گفت: شکنجه، قتل و قطعه قطعه کردن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، با پخش آهنگ به دست جوخه مرگ که رژیم سعودی آن را اعزام کرده بود. چه کسی می‌تواند جنایات رژیم سعودی را نادیده بگیرد. این رژیم صد‌ها جنایت جنگی و خشونت ضد بشری مرتکب شده است و حکم کسانی را صادر می‌کند که برای حقوق بشر مبارزه می‌کنند.

لاشو افزود: این کشور (عربستان) گروه‌هایی را تشکیل داده است و خواهد داد که در آن‌ها از اعضای گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند. حمله وحشیانه‌ای علیه یمن به راه انداخته است و جنایات جنگی مرتکب می‌شود و غیرنظامیان و فعالان امور بشردوستانه را هدف قرار می‌دهد. با وجود همه این‌ها امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، لبخند می‌زند و با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی سلفی می‌گیرد و حتی وی را به پاریس دعوت می‌کند. بزدلی در این حد؟

او گفت: فرانسه همچنان به فروش سلاح به عربستان ادامه می‌دهد. این چه بازی مسخره‌ای است؟ کافیست! کافیست! فروش اسلحه (به عربستان) ننگ است. این همه کثافت‌کاری با نفت و پول و ریختن خون بس است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار