اختلال پرشنوایی چیست؟

اغلب این افراد به خاطر اختلال پرشنوایی دچار سردردهای مزمن هستند و همینطور از مشکلاتی چون کج خلقی و عدم تمرکز رنج می برند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کم شنوایی یک مشکل بسیار بزرگ است و در افراد باعث بروز مشکلات فراوانی می شود اما از سوی دیگر شنوایی بسیار قوی هم می تواند مشکلاتی به مراتب بزرگتر به لحاظ روحی و جسمی ایجاد کند.

 کارشناسان به افرادی که در محیط های پر سر و صدا دچار مشکلاتی چون سردرد، تهوع، سرگیجه و شنیدن وزوز در گوش می شوند توصیه می کنند حتماً به متخصص مغز و اعصاب یا شنوایی سنجی مراجعه کنند زیرا مشکل آنها می تواند به جز سردرد میگرنی، از پرشنوایی هم باشد.


بیشتربخوانید : چه بیماری هایی با گوش درد خود را نشان می‌دهند؟


گفتنی است، پر شنوایی یک اختلال است که معمولاً با سردرد میگرنی اشتباه گرفته می شود و باعث می شود فرد صداهایی بیشتر از افراد عادی بشنود.

این صدا ها از تیک و تاک ساعت گرفته تا صدای لوله آب و سایر اصواتی که افراد عادی بی تفاوت از کنار آنها رد می شوند و گوش آنها این اصوات را به مغز ارسال نمی کند در یک فرد مبتلا به پرشنوایی به یک کابوس وحشتناک تبدیل می شود.

کارشناسان به افراد مبتلا به این اختلال توصیه می کنند از پوشاننده های گوش استفاده نکنند ، زیرا هنگامی که گوش صدایی را نمی شنود قدرت شنوایی خود را بالاتر می برد و این باعث افزایش میزان حساسیت گوش ها برای شنیدن اصوات می شود.

کارشناسان به این دسته از افراد توصیه می کنند با مراجعه به متخصص می توانند از روش های درمانی مانند روان درمانی ، مصرف داروهای ضد استرس و آرامبخش و تکنیک های برطرف کردن تنش برای کاهش عوارض این اختلال بهره مند شوند.

متاسفانه این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها با رعایت تکنیک های آرامبخشی می توان شدت عوارض آن را کاهش داد.

پرهیز از مجاورت در مکان های پرسرو صدا ، نوشیدن مایعات، عدم استفاده از هد فون برای مدت طولانی ، انجام ورزش و تنظیم ساعت خواب می تواند به تعدیل مشکلات ناشی از این اختلال کمک کند.

کارشناسان اعتقاد دارند هزاران نفر در دنیا به این اختلال مبتلا هستند اما از وجود آن مطلع نیستند زیرا در اغلب اوقات به اشتباه مشکلاتی چون سردرد، سرما خوردگی، عفونت گوش میانی و حتی مشکل گیجگاه در عوض بیماری آنها تشخیص داده می شود.

منبع: فردا

انتهای پیام/

اختلال پرشنوایی بلای جان افراد تیز گوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار