سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس ضمن ابراز تأسف از برگشت تحریمها علیه تهران اعلام کرد لندن همچنان به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

انگلیس: از برگشت تحریمها علیه ایران متأسفیم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، انگلیس نیز از برگشت تحریمها علیه ایران ابراز تأسف کرد.

سخنگوی «ترزا مِی» نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد: «ما از اعمال مجدد تحریمهای آمریکا علیه ایران متأسف هستیم. انگلیس بر این باور است که توافق هسته‌ای با ایران جهان را امن‌تر می‌کند و تا زمانی که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند باشد، انگلیس نیز به اجرای این توافق پایبند خواهد بود».

وی افزود: «انگلیس همچنان از گسترش روابط تجاری با ایران حمایت کامل می‌کند و تجار انگلیسی را تشویق می‌کند تا از مزایا و فرصتهای تجاری در ایران استفاده کنند».

دولت آمریکا امروز، دوشنبه به صورت رسمی همه تحریم‌هایی که ذیل توافق هسته‌ای ایران برداشته شده بودند را بازگرداند. واشنگتن همچنین گفته است ۳۰۰ شخص، نهاد و شرکت جدید در بخش‌های بانکی، بیمه، و کشتی‌رانی ایران را به فهرست تحریم‌ها علیه تهران اضافه می‌کند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام طی بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه تمام تحریم‌ها علیه ایران بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامد‌های آن روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، اروپا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار