مقام روس: تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به بی‌ثباتی بازار نفت منجر می‌شود

معاون نخست‌وزیر روسیه تاکید کرد اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران به بی‌ثباتی بازار نفت منجر می‌شود.

مقام روس: تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به بی‌ثباتی بازار نفت منجر می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی پریخودکا، معاون اول دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اعلام کرد تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سیاست جنگ تجاری واشنگتن ممکن است به تضعیف تلاش‌های کشورهای عضو سازمان اوپک بیانجامد و منجر به بی‌ثباتی بازار نفت شود.

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد متاسفانه اقدامات مخرب آمریکا در سطح بین‌المللی ممکن است تلاش‌های کشورهای تولیدکننده نفتی عضو اوپک، به منظور جلوگیری از روند جدید افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی بازار نفت، را با شکست همراه کند.

پریخودکا در پاسخ به اینکه آیا روسیه پس از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران صادرات نفت خود به چین افزایش خواهد داد یا خیر، گفت که تامین نفت چین بخش مهمی از همکاری‌های دو کشور خواهد بود. او در ادامه افزود: در شش ماه نخست امسال و با توجه به توافق‌های میان دو کشور، میزان صادرات نفتی روسیه به چین نزدیک به یک سوم افزایش یافته و به 19 میلیون تن رسید. به طور کلی روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین است و در این زمینه عربستان را پشت سرگذاشته است.

معاون مدودف در ادامه افزود: روسیه به شدت پایبند به توافقات بدست آمده در نشست ماه ژوئن وزاری انرژی کشورهای عضو اوپک در موضوع تثبیت بازار نفت است. این مقام روس یادآور شد مسکو همانند دیگر شرکت‌کنندگان در این توافق میزان تولید نفت خود را افزایش داده که منجر به کاهش قیمت آن شد.

در سال 2015 ایران و 6 کشور آمریکا، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس توافق هسته‌ای موسوم به برجام را امضا کردند که بر اساس آن تحریم‌ها علیه تهران برداشته شد. اما در 8 می سال میلادی جاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش را از توافق هسته‌ای با تهران خارج می‌کند و وعده  از سرگیری تحریم‌ها علیه این کشور را داد. اولین دور تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در 7 اوت سال جاری به اجرا درآمد و دور دوم آن نیز امروز دوشنبه وارد مرحله شد.

با این حال دیگر امضاکنندگان توافق هسته‌ای ایران بارها بر پایبندی خود به این توافق و تلاش برای حفظ آن تاکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار