کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا یزد مطرح کرد

تبلیغات اغوا کننده ترفندی برای کلاهبرداری از کاربران

کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا یزد گفت: اگر افراد سطح آگاهی و اطلاعات خود را در حوزه فضای مجازی افزایش ندهند متاسفانه شاهد سوء‌استفاده افراد سودجو خواهیم بود.

تبلیغات اغوا کننده ترفندی برای کلاهبرداری از کاربرانبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا یزد در بین پرسنل تامین اجتماعی شهرستان اردکان در خصوص خرید و فروش از طریق سایت و اپلیکیشن‌های فضای مجازی اظهار کرد: در رابطه با فروش کالاها در فضای مجازی توسط سایت‌های فروش کالا برخی سایت‌ها مجوز فروش کالا در فضای مجازی را ندارند و به صورت غیر مجاز و آنلاین اقدام به فروش اقلام و کالاهای مورد نیاز هموطنان می‌کنند.

وی افزود: با توجه به غیر‌مجاز بودن این سایت‌ها کلاهبرداری‌هایی نیز صورت می‌گیرد به عنوان مثال افراد کلاهبردار کالاهای مورد نظر خود را با قیمت پایین‌تر از عرضه کالا در بازار به مشتریان تبلیغ و از همین طریق به بهانه ‌ارزان بودن دامی برای کاربران تدارک دیده و به اهداف شوم خود دست می‌یابند.

کارشناس سایبری پلیس فتا تاکید کرد: کاربران فضای مجازی نیز پس از ثبت سفارش در این سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها اقدام به واریز وجه در قبال خرید کالا می‌کنند. بعد از گذشت مدتی و عدم تحویل کالا، متوجه می‌شوند که کالایی را که بابتش پول داده‌اند در انبارها وجود ندارد. این در حالی است که پول کالای خریداری شده به حساب فروشندگان واریز شده است، اما خریدار هیچ کالایی را تحویل نگرفته است.

وی افزود: جهت جلوگیری از این‌گونه کلاهبرداری‌ها، کاربران باید دقت داشته باشند که در خرید الکترونیکی پیش از تحویل کالا هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز ننموده و همچنین از داشتن نماد اعتماد الکترونیکی توسط فروشگاه مجازی، از موقعیت جغرافیایی فروشگاه و سایر اطلاعات مربوط به آن مطلع شوند و حتما پرداخت وجه با دریافت کالا هم‌زمان باشد.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: عده‌ای از کلاهبرداران با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس دست دوم با قیمت مناسب و ارزان و دیگر تبلیغات اغوا کننده اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از شهروندان می‌کنند.

کارشناس پلیس فتا یزد در این کارگاه تاکید کرد: عموم مردم باید دقت داشته باشند که از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالاها در اماکن خلوت و کم تردد جدا خودداری شود و متقاضیان خرید برای رویت کالا و پرداخت پول حتما در اماکن عمومی قرار ملاقات بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتباطات ، برترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار