معاون فنی و عمرانی فرمانداری چابهار:

مشکل اینترنت مرز ریمدان پس از گذشت ۹ سال باید مرتفع شود

معاون فنی و عمرانی فرمانداری چابهار گفت: مشکل اینترنت مرز ریمدان این شهرستان پس از گذشت ۹ سال باید مرتفع تا جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان به راحتی انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی فرمانداری چابهار؛ عادل عفتی در بازدید از مرز ریمدان و دیدار با جمعی از فعالان و صادرکنندگان کالا اظهار داشت: چابهار علاوه بر ظرفیت‌های تجاری، ترانزیتی، دریا، شیلات، گردشگری و کشاورزی بیش از ۱۲۰ کیلومتر مرز خاکی با پاکستان دارد.

وی ادامه داد: مرز یک فرصت مناسب برای تجارت و ترانزیت کالا و خدمات است و نباید بازارچه مرزی آن غیر فعال و سال‌ها در انتظار اینترنت و ارتباط کامل مخابراتی باشد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری چابهار گفت: در سفر‌های مسئولان مختلف استانی و کشوری به چابهار وعده‌هایی برای حل مشکلات اینترنت، ساخت بزرگراه، آب شبانه روزی، ایجاد امکانات رفاهی برای مسافران و فعالان اقتصادی مرز ریمدان داده شده، اما تا کنون عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: در طول سه سال اخیر فرمانداری چابهار پیگیر حل مشکلات اینترنت و تلفن مرز ریمدان است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هرچه سریعتر مشکلات را مرتفع کند.

عفتی گفت: در خشکسالی‌های ۲۰ سال اخیر هزاران نفر از مردم دشتیاری شغل خود را از دست داده اند و چشم انتظار فعال شدن مرز برای اشتغال و توسعه این منطقه محروم هستند.

وی بر تکمیل پروژه آبرسانی ۲۱۳ روستایی پایین دست سد پیشین تاکید کرد و افزود: ۹۰ درصد مردم دشتیاری با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری چابهار آسفالت راه‌های روستایی، برقرسانی به نقاط روستایی وعشایری، اجرای طرح هادی، تکمیل طرح‌های بهداشتی و درمانی و ساخت آب شیرین کن برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت مناطق روستایی و شهری منطقه را خواستار شد.

وی گفت: بازارچه مرزی ریمدان از سال ۱۳۸۷ تاکنون راه اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و فضا برای جابجایی کالاست و بار‌ها به خاطر بدهی برق آن قطع شده است.

عفتی بر تکمیل پروژه لایروبی بندر بریس، ساخت بندر صیادی در گواتر، فعال سازی سایت چهار هزار هکتاری میگوی گواتر و ارتقای روستای ۶ هزار نفری بریس به شهر تاکید کرد.

وی برآورد و جبران خسارت‌های خشکسالی در چابهار بویژه در باهوکلات را خواستار شد افزود: با همراهی مردم، اعضای شورا‌های اسلامی شهری و روستایی و معتمدان بسیاری از مشکلات پیگیری و مرتفع خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری چابهار از کمبود جایگاه‌های سوخت در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: شرکت نفت باید براساس استاندارد و نظیر سایر نقاط کشور خدمات لازم را به مردم محروم این منطقه ارائه کند.

بازارچه ریمدان در فاصله ۵۰ کیلومتری از جاده اصلی چابهار- راسک واقع شده و تا چابهار ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

 

انتهای پیام/پ

مشکل اینترنت مرز ریمدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار