وزیر ارتباطات درسیب وسوران:

تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان دراولویت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تکمیل زیرساخت ارتباطی بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان برای بهبود تبادلات تجاری با کشور‌های همسایه در اولویت این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد جواد آذری جهرمی در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان تاکید کرد: شرکت‌های مخابرات، ارتباطات سیار و زیر ساخت‌ها تلاشی مضاعف برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان تا پایان امسال داشته باشند.

وی بیان کرد: امروزه با گسترش ارتباطات زندگی مردم در همه ابعاد بر مبنای تبادلات اینترنتی انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: شرایط این منطقه بویژه بخش آشار که بیش از ۱۰ روز است با قطعی ارتباط مواجه است قابل قبول نیست و باید هر چه سریعتر پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی افزود: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان کار کردن در این منطقه سخت و دشوار است و اگر مدیران انگیزه و توانایی خدمت ندارند از مسئولیت خود کناره گیری کنند.

آذری جهرمی اظهار داشت: شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در جنوب سیستان و بلوچستان از لحاظ فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارند که لازمه معرفی این مناطق آماده سازی زیرساخت‌های ارتباطی است.

وی ادامه داد: با وجود وضعیت نامناسب جاده‌های سیستان و بلوچستان از لحاظ ارتباطی، تمامی هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه‌های این استان تا پایان سال جاری از وضعیت ارتباطی مطلوبی برخوردار خواهند شد.

آذری جهرمی اظهار داشت: آماده سازی زیر ساخت‌های مناسب ارتباطی و اینترنت مناطق گردشگری در اولویت قرار می‌گیرد.

وی افزود: بهبود ارتباطات و اینترنت در روستای گردشگری جهانی کلپورگان سراوان به منظور جذب حداکثری گردشگر مورد توجه است.

وی با اشاره به سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان گفت: سرقت کابل‌ها و وسایل ارتباطی جنبه امنیتی ندارد، اما جلوگیری از این معضل نیازمند فرهنگ سازی در این رابطه است.

وی اظهار داشت: ضربه زدن به فیبر نوری و سرقت آن ضربه به عموم مردم است چرا که امروزه ارتباطات از اولویت‌های اساسی انسان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/پ

سفر وزیر ارتباطات به سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار