مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:

اقتصاد مقاومتی، شرایط مقابله با تحریم را پیش‌بینی کرده است

قاسمی فرزاد گفت: اقتصاد مقاومتی راهکارهای کاهش تکانه‌ها بر اثر تحریم‌ها را در گذشته پیشنهاد داده بود.

اقتصاد مقاومتی، شرایط مقابله با تحریم را پیش‌بینی کرده استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا قاسمی فرزاد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در حاشیه نشست مطبوعاتی سومین دوره برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: با خروج یک جانبه آمریکا از برجام، تکانه‌هایی بر اقتصاد وارد شد و شاهد شوک‌هایی بودیم؛ اما باید توجه داشت که آموزه‌های اقتصادی مقاومتی در این راستا شرایط موجود را پیش‌بینی کرده بود و اقتصاد مقاومتی راهکارهای کاهش تکانه‌ها بر اثر تحریم‌ها را در گذشته پیشنهاد داده بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته کارگروه‌های مختلفی در حوزه رشد و توسعه اقتصادی در استانداری تهران تشکیل شد و یکی از این بخش‌ها برگزاری نمایشگاه ایران اکسپور 2018 بود، زیرا دور قبلی این نمایشگاه با موفقیت‌های خوبی برگزار شد و تصمیم گرفتیم دور جدید را با قوای بیشتری برگزار کنیم.

قاسمی‌فرزاد یادآوری کرد:‌ امروز شاهدیم با هماهنگی‌ها و اقداماتی که از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده 700 بازرگان در نمایشگاه ایران اکسپور 2018 شرکت خواهند کرد و این موضوع باعث دلگرمی و قوت قلب برای اقتصاد کشور است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تصریح کرد:‌ ممکن است تبلیغات ناامید کننده علیه کشور وجود داشته باشد و دشمنان تلاش کنند که در جامعه سیاه نمایی انجام دهند، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد به دلیل حمایت بسیاری از کشورهای جهان از ایران اثرات و تبعات تحریم‌ها نسبت به دوره‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی یادآوری کرد: یکی از اقدامات موثر در مقابل تحریم‌ها توسعه صادرات و توجه به زمینه‌های مختلفی همچون صنعت و کشاورزی است که می‌تواند صادرات در آنها گسترش یابد.

قاسمی‌فرزاد  بیان کرد: به طور حتم با همدلی و همبستگی می‌توانیم بر مشکلات به وجود آمده در اثر تحریم‌ها غلبه کنیم.

در ادامه این نشست محمد رئوف قادری مدیر عامل نمایشگاه‌های شهر آفتاب گفت: سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران در حقیقت سکوی پرش صادرات کشور به دیگر نقاط دنیا خواهد بود.

مدیر عامل نمایشگاه‌های شهر آفتاب افزود: تحریم‌ها بزرگترین فرصت برای صادرات کشور است و جهش صادراتی در هفت ماه گذشته موید این موضوع است.

وی با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی صادرات کشور گفت: برندینگ یکی از اصلی‌ترین مشکلات صادرات کالاهای ایرانی به نقاط دیگر دنیاست و متأسفانه کالاهای محدودی وجود دارد که در سایر کشورها به عنوان برند مطرح باشند.

قادری افزود: با توجه به اینکه حوزه‌های بسیار قوی تولیدی در کشور وجود دارد و با وجود مزیت‌هایی همچون نفت، گاز و انرژی می‌توانیم در حوزه برندینگ قوی عمل کرده و کالاهای خود را در دنیا مطرح کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه‌های شهر آفتاب با اشاره به تسهیل صادرات توسط نهاهایی همچون صندوق ضمانت صادرات گفت: امیدواریم در آینده بروکراسی‌های سخت اداری برداشته شده و بدون شک استراتژی نمایشگاه‌هایی همچون ایران اکسپور برداشته شدن موانع صادراتی در داخل کشور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه‌های مختلف کشور از جمله نمایشگاه‌های شهر آفتاب بتوانند فرصت‌های بیشتری را برای تسهیل صادرات در کشور فراهم آورند.

انتهای پیام/

برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران(ایران اکسپو2018)

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار