واشنگتن‌پست خبر داد؛

تغییر ذائقه آمریکایی‌ها از دیگرکشی به خودکشی!

طبق تحقیقات انجام‌شده، میزان قتل در آمریکا طی دهه‌های اخیر رو به کاهش گذاشته اما در عوض، آمار خودکشی افزایش معناداری یافته است.

تغییر ذائقه آمریکایی‌ها از دیگرکشی به خودکشیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به بررسی پدیده شایع خودکشی در آمریکا پرداخته و از افزایش ۳۰ درصدی تعداد خودکشی‌ها در این کشور طی دو دهه گذشته خبر داده است.

طبق این گزارش، میزان دیگرکشی (قتل) در آمریکا طی دهه‌های اخیر به دلایل مختلف رو به کاهش گذاشته اما در عوض، آمار خودکشی افزایش یافته است؛ به طوریکه روزانه به طور میانگین ۱۲۰ مورد خودکشی در این کشور گزارش می‌شود و دو سوم مرگ‌هایی که با اسلحه اتفاق می‌افتند مربوط به خودکشی هستند.

جالب آنکه طی بیست سال اخیر، نرخ خودکشی در اکثر کشور‌های غربی کاهش یافته و آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که این روند در آن معکوس بوده و نزدیک به ۳۳ درصد افزایش یافته است.

اسلحه، متهم اصلی!
بر اساس گزارش واشنگتن پست، از مجموع ۱۲۰ مورد خودکشی که روزانه در آمریکا رخ می‌دهد ۶۰ مورد آنها با اسلحه است. محققان نیز می‌گویند شانس وقوع خودکشی در میان خانواده‌هایی که اسلحه نگهداری می‌کنند، سه برابر بیشتر از خانواده‌های بدون اسلحه است.

یک روانشناس در این باره به واشنگتن‌پست گفته است: «این خوش‌خیالی است اگر فکر کنید فردی که قصد خودکشی دارد حتی اگر اسلحه‌ای هم در اختیار نداشته باشد، به هر طریقی این کار را انجام خواهد داد.» او می‌گوید: «در بسیاری از مواقع، تمایل به خودکشی یک حس موقت و زودگذر است و افراد اگر زمانی که فکر خودکشی به سراغشان می‌آید، اسلحه‌ای در کنارشان نباشد، شانس زنده ماندن‌شان بیشتر می‌شود.»

طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶، دستکم ۲۱۸ هزار نفر با استفاده از اسلحه به زندگی خود پایان دادند.

تغییر ذائقه آمریکایی‌ها از دیگرکشی به خودکشی

آمار ارائه شده از سوی مراجع قانونی نشان می‌دهد استفاده از اسلحه، شایع‌ترین روش خودکشی در آمریکا به شمار می‌رود و مسمومیت و خفگی با اختلاف زیاد در رده‌های بعدی قرار دارند.

سفیدپوستان بیشتر از دیگران خودکشی می‌کنند
آنچه در گزارش واشنگتن‌پست جلب توجه می‌کند، نرخ بالای خودکشی در میان سفیدپوستان است. تحقیقات نشان می‌دهد ۷۰ درصد افرادی که در جامعه آمریکا اقدام به خودکشی می‌کنند، سفیدپوست هستند. این رقم در میان افرادی که با اسلحه اقدام به خودکشی می‌کنند به ۷۹ درصد افزایش می‌یابد.

گزارش تحقیقی اخیر شبکه بی‌بی‌سی درباره روند فزاینده خودکشی در آمریکا نیز حاکی از آن است که میزان خودکشی در ایالت‌هایی که اغلب سفیدپوست‌نشین هستند، بیش از ۵۰ درصد طی دو دهه اخیر افزایش یافته است.

تغییر ذائقه آمریکایی‌ها از دیگرکشی به خودکشی

طبق مطالعات انجام‌شده، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶، بیشترین آمار خودکشی به ترتیب مربوط به سفیدپوستان و بومیان آمریکا و کمترین آمار نیز متعلق به اقلیت‌های آسیایی و سیاه‌پوستان بوده است. 

ضرر اقتصادی خودکشی در آمریکا
خودکشی، روزانه جان بیش از ۱۲۰ شهروند آمریکایی را می‌گیرد و این یعنی اینکه سالانه تعداد افرادی که جان خود را در اثر خودکشی از دست می‌دهند، بیش از تمام سربازانی است که در طول جنگ ویتنام کشته شدند.

تغییر ذائقه آمریکایی‌ها از دیگرکشی به خودکشی

این مسئله علاوه بر پیامدهای اجتماعی، هزینه زیادی را نیز به اقتصاد آمریکا تحمیل می‌کند. طبق آخرین برآوردها، نرخ بالای خودکشی در آمریکا به دلیل هزینه‌های اجتماعی، درمانی و کاری آن سالانه ۶۹ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور ضرر می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۰۱:۱۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
تاوان جنایات فجیع دولتمردان امریکا جامعه امریکا را نابود خواهد کرد...
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
وقتی به چیزی متعقد نباشی .خیلی زود به بن بست میرسی
آخرین اخبار