آمار روبه‌رشد خودکشی کودکان در شادترین کشور دنیا

فعالان حقوق کودکان در دانمارک نسبت به تمایل روبه‌رشد کودکان کم سن این کشور به خودکشی هشدار دادند.

آمار بالای خودکشی کودکان در شادترین کشور دنیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فعالان حقوق کودکان در دانمارک هشدار دادند در این کشور نمونه‎‌های را مشاهده کرده اند که نشان می‌دهد کودکان زیر ده سال نیز دارای افکار خودکشی هستند. موضوع تعجب برانگیز این است که دانمارک به طور مداوم در میان شادترین کشورهای دنیا رتبه بندی می‍‌‌شود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رادیو دانمارک گزارش داد تعداد کودکانی و نوجوانان این کشور که با سرویس «تلفن کودکان» تماس می‌گیرند، به طور مداوم در حال افزایش است. سرویس تلفن کودکان دانمارک به منظور ارائه خدمات برای کمک به جلوگیری از خودکشی طراحی شده است.

در فاصله سالهای 2013 تا 2017 خدمات مشاوره‌ای، که توسط سازمان حقوق کودکان در این کشور ارائه می شود، بیش از 10 هزار تماس از سوی کودکان و نوجوانانی که با افکار خودکشی درگیر بودند، دریافت کرد. در همان دوره زمانی درخواست کمک از سوی کودکان 10 تا 12 ساله بیش از دو برابر شد.

رئیس سازمان حقوق کودکان دانمارک در این باره می‌گوید: «برای من بسیار نگران‌کننده است که هر روز در حال مشاهده شمار رو به افزایش نوجوانان و کودکانی هستم که به طور جدی به خودکشی فکر می‌کنند.»

بنا به اطلاعات بخش سلامت دانمارک، به طور کلی مردان دانمارکی سه برابر بیشتر از زنان احتمال دارد که با موفقیت مرتکب خودکشی شوند. در سال 2016، 426 مرد دانمارکی خودکشی کردند که این رقم برای زنان 124 نفر اعلام شد.

این در حالی است که دانمارک برای هفتمین سال متوالی در صدر فهرست کشورهای شاد دنیا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
این هم از عوارض شادی زیاد!!!
آخرین اخبار