افزایش ۵۰ درصدی خودکشی در ایالت‌های سفیدپوست نشین آمریکا

میزان خودکشی در ایالت‌های سفید پوست نشین آمریکا بیش از ۵۰ درصد و در کل آمریکا بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش تحقیقی شبکه بی بی سی درباره روند فزاینده خودکشی در آمریکا به ویژه در بین مردان میانسال سفیدپوست حاکی از آن است که میزان خودکشی در آمریکا ۳۳ درصد و در ایالت‌هایی که اغلب سفیدپوست نشین هستند، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ایندیا راکسون، خبرنگار اعزامی این شبکه به آمریکا، ضمن سفر به یکی از شهر‌های اکثراً سفیدپوست نشین در ایالت مونتانای آمریکا، با اعضای خانواده‌های برخی از مردان سفیدپوستی که خودکشی کرده اند، مصاحبه‌هایی انجام داده است.

خبرنگار بی بی سی افزایش نرخ خودکشی، بالاخص در میان مردان میانسال سفیدپوست در طبقه کارگر آمریکا را معضلی بزرگ برای جامعه این کشور برشمرد. هر ساله نزدیک به ۴۵ هزار تن از مردم آمریکا بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند. با وجودی که میزان قتل و جنایت در آمریکا (با سلاح‌های گرم) بسیار زیاد است، شمار افرادی که سالانه بر اثر خودکشی در این کشور می‌میرند، بیش از دو برابر کسانی است که (به دست پلیس یا سایر مردم) به قتل می‌رسند!

طی بیست سال اخیر، نرخ خودکشی در اکثر کشور‌های غربی کاهش یافته، ولی در آمریکا این روند معکوس بوده و نزدیک به سی و سه درصد افزایش یافته است.

در ایالت مونتانای آمریکا که اکثر جمعیت آن را سفیدپوستان تشکیل می‌دهند، نرخ خودکشی دو برابر میانگین خودکشی در سراسر آمریکاست. بسیاری از مردان میانسال سفیدپوست احساس افسردگی، پوچی و بی فایدگی برای جامعه می‌کنند و از اینرو، جان خود را می‌گیرند. برخی از خودکشی‌ها مربوط به افرادی است که دارای مشکلات روحی-روانی هستند و از مراقبت‌های پزشکی و روانیِ مناسب برخوردار نیستند.

مسئول یک اردوگاه تابستانی در ایالت مونتانا که برای کودکانی که یکی از عزیزانشان را از دست داده اند، تشکیل می‌شود، گفت: ما هر ساله در اینجا اعضای خانواده‌هایی را در این اردوی چهار روزه جمع می‌کنیم که یکی از سرپرستان خانواده خود را از دست داده‌اند. امسال از ۵۰ خانواده‌ای که اینجا گرد هم آمده اند، ۱۸ خانواده، یعنی ۳۶ درصد از آنان، سرپرست خانه‎ خود را بر اثر خودکشی از دست داده اند.

یک زن آمریکایی که شوهرش را بر اثر خودکشی از داده است، برای سومین سال متوالی است که دختران خود را برای آموزش دیدن به این اردوی تفریحی-آموزشی آورده است، زیرا آمار نشان می‌دهد کسانی که یکی از عزیزانشان را بر اثر خودکشی از دست می‌دهند، احتمال این که خودشان نیز در آینده خودکشی کنند، سه برابرِ سایر افراد است.

یکی از دختران نوجوانی که پدرش را بر اثر خودکشی از دست داده و اکنون در این اردو شرکت کرده بود، گفت: دلیل اینکه من به این نوع اردو‌ها می‌آیم این است که اینجا افرادی مشابه خود را می‌بینم و از اینرو، لازم نیست که مدام برای آنان توضیح دهم که چرا یکی از عزیزانم خودکشی کرده است، زیرا آنان نیز دقیقاً همین مشکل را در زندگی خودشان تجربه کرده اند و دردِ مرا می‌فهمند. بسیاری از کودکان که در این اردوی تابستانی شرکت کرده اند در نقاشی‌های خود، تصویر نمادین یک قلب را می‌کشند و در کنار آن می‌نویسند: «پدر، دوستت دارم.»

اعضای خانواده‌ها به این نوع اردو‌ها می‌آیند که از حمایت یکدیگر برخوردار شوند و از همدیگر روحیه بگیرند تا غم از دست رفتن عزیزشان آن‌ها را نیز به سوی ارتکاب خودکشی سوق ندهد.

همسر یکی از مردانی که خودکشی کرده است، گفت: وقتی به خانه آمدم و دیدم که درِ قفسه سلاح‌های گرم باز است و شوهرم خودکشی کرده است، متوجه شدم که یک سلاح کمری دیگر نیز در آن قفسه است و در آن زمان ناگهان به ذهنم خطور کرد که من نیز خودم را بکشم تا روحم به روح همسرم بپیوندد. من پیش از آن روز، اصلاً هیچ اطلاعی نداشتم که شوهرم قصد چنین کاری را دارد. اگر می‌دانستم که او تمایل به خودکشی دارد، آن روز را سرِ کار نمی‌رفتم. حتی اگر شغلم را از دست می‌دادم، همسرم را تنها در خانه رها نمی‌کردم، بلکه در منزل می‌ماندم و به هر قیمتی که شده، او را از انجام این کار منصرف می‌کردم. اکنون من باید فرزندانمان را به تنهایی بزرگ کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار