مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: ۲۸ هزار و ۵۶۳ خانوار تحت حمایت در کنار خدمات این نهاد از بسته‌های حمایتی دولت بهره‌مند شده‌اند.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر در بین تمامی خانوار تحت حمایت این نهاد توزیع شده است، افزود: ۲۸ هزار و ۵۶۳ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از بسته حمایتی دولت بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه بسته‌های حمایتی ۱۰۰ هزار تومانی برای خانوار یک نفره، ۱۵۰ هزار تومانی برای خانوار دو نفره و ۲۰۰ هزار تومانی برای خانوار سه نفره، ۲۵۰ هزار تومان برای خانوار چهار نفره و ۳۰۰ هزار تومان برای خانوار پنج نفر به بالاتر تدارک دیده شده است، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و ناتوانی خانوار تحت حمایت در تأمین نیازهای اساسی زندگی، بسته‌های حمایتی می‌تواند بخش مهمی از مشکلات مددجویان را برطرف کند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه برخی از خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل حتی در تأمین نیازهای ضروری خود در مضیقه هستند، بیان کرد: در کنار اعتبارات دولتی و خدمات حمایتی کمیته امداد لازم است که خیران اردبیلی برای رفع مشکلات خانوار بی‌بضاعت جامعه گام‌های موثرتری بردارند.

دشتی با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: زنان سرپرست خانوار اردبیلی دارای فرزند هستند که کمیته امداد با ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و تحصیل تلاش دارند علاوه بر تحکیم بنیار خانوار، به آنها در دستیابی به مدارج عالی علمی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های خیران می‌تواند راهگشای بسیاری از مددجویان در رسیدن به خودکفایی باشد، اعلام کرد: کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و سامانه پیام کوتاه و ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ برای تسهیل در کمک‌رسانی خیران به خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

دشتی با بیان اینکه نیکوکاران اردبیلی حدود ۲۰ میلیارد تومان در هفت ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان کمک کرده‌اند، افزود: کمک‌های مردم استان اردبیل در هفت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مشارکت همه جانبه خیران در طرح‌های حمایتی این نهاد موجب می‌شود تا بهتر بتوانیم پاسخگوی نیازهای اساسی اقشار آسیب‌پذیر باشیم، گفت: مردم استان اردبیل مهم‌ترین سرمایه کمیته امداد هستند که با یاری آنها می‌توانیم بخش قابل توجهی از مشکلات مستمندان و افراد بی‌بضاعت را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

رشد 37 درصدی کمک های مردمی به مددجویان در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.