باتری‌های حالت جامد در آینده‌ نزدیک به تولید انبوه می‌رسند

یک استارتاپ چینی به نام "توسعه انرژی چینگ تائو" ادعا کرده است که می‌تواند تولید باتری‌های حالت جامد را توسعه دهد.

باتری‌های حالت جامد، جهش بزرگ دنیای مدرن الکتریکیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مفهومی به نام باتری‌های حالت جامد مدتی است که در دنیای فناوری شنیده می‌شود. ممکن است باتری‌های حالت جامد پیشرفت بزرگ بعدی در دنیای فناوری باشند و تغییرات زیادی ایجاد کنند. اگر به طور خلاصه بخواهیم توضیحی درباره این محصول بدهیم باید بگوییم که این باتری‌های دارای امنیت بالاتری هستند و انرژی بیشتری در خود ذخیره می‌کنند. این ویژگی‌ها نوید گوشی‌های باریک‌تر را به ما می‌دهند.  اما مشکلی پیش روی این تولید انبوه این محصول وجود دارد و آن  قیمت بسیاربالای آن‌ها است. البته این امکان وجود دارد که این مشکل در چند سال آینده دستخوش تغییر شود.

باتری‌های حالت جامد قول داده‌اند که بزرگترین جهش دنیای مدرن الکتریک باشند و به طور بالقوه تمام مشکلات ما را با شارژ سریع، طول عمر باتری و استقامت آن حل کنند. اما ما هنوز از محصولی نهایی که به مصرف کننده همه این امکانات را بدهد دور هستیم. یا حداقل این گونه فکر می‌کنیم.

منابع صنعت گزارش می‌دهند که استارتاپ چینی ممکن است راهی برای تولید انبوه باتری‌های حالت جامد داشته باشد. این شرکت، توسعه انرژی چینگ تائو (Qing Tao Energy Development Co) نامیده می‌شود. این شرکت از دانشگاه فنی Tsinghua کار خود را شروع کرده است. این کمپانی کوچک در حال حاضر یک خط تولید در شرق چین ایجاد کرده است که قادر به تولید سلول‌های 100MWh در سال است.

پیش بینی می‌شود که این شرکت قصد دارد تا سال 2020 تولیداتش را تا 700 مگاوات افزایش دهد. تراکم انرژی یک واحد 400 وات / کیلوگرم است که بیشتر از 30 درصد افزایش نسبت به باتری‌های جدید لیتیوم یون با تراکم انرژی در حدود 250 تا 300 وات / کیلوگرم است.

متاسفانه جزئیات بیشتری در این مورد وجود ندارد و ما نمی‌دانیم که چگونه شرکت می‌تواند به تولید انبوه برسد و قرار است با چه قیمتی این محصول را ارائه کند.


بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر


انتهای پیام/

خبرهای خوب برای باتری حالت جامد

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار