نمایندگان پیشتاز انتخابات پارلمانی در پنج ولایت معرفی شدند

کميسيون انتخابات افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت های دایکندی، فراه، ارزگان، جوزجان و بامیان را اعلام کرد.

نمایندگان پیشتاز انتخابات پارلمانی پنج ولایت معرفی شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کميسيون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت های دایکندی، فراه، ارزگان، جوزجان و بامیان را اعلام کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکنون راهیابی ۱۶ تن از جمله ۱۲ مرد و ۴ زن از این 5 ولایت به پارلمان آینده این کشور را رسما اعلام کرده است.

بر اساس قانون انتخابات، این نتایج ابتدایی می باشد و پس از بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی، نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت که این هفته تمام آرای بایومتریک، وارد سیستم می‌ شود و نتایج ولایت‌ های باقی ‌مانده تا روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

گفتنی است که قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی تمامی ولایات اعلام شود، اما به جزء از پنج ولایت ذکرشده، نتایج انتخابات دیگر ولایات برای دومین بار به تاخیر افتاده است.

به گزارش رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان، در ولایت «دایکندی» سید محمد داوود ناصری، ریحانه آزاد، علی اکبر جمشیدی، شیرین محسنی؛ در «فراه» همایون شهیدزاده، عبدالستار حسینی، عبدالناصر فراهی، عبدالجلیل بختاور، بلقیس روشن؛ در «ارزگان» بسم‌الله جان محمد، قدرت‌الله رحیمی، انوشه بارکزی؛ در «جوزجان» باتور دوستم، بکتاش ایشچی، کریم جوزجانی، عزیزالله الفتی، حلیمه صدف کریمی و بالاخره در «بامیان» محمد رحیم علی‌ یار، ظهیرالدین جان آغا، محمد جمال فکوری بهشتی، نیکبخت فهیمی در لیست راهیافتگان به مجلس آینده قرار گرفته اند.

انتخابات پارلمانی افغانستان در ۲۸ و ۲۹ میزان/ مهر امسال در ۳۲ ولایت این کشور برگزار شد. نتایج ابتدایی این انتخابات قرار بود در ۱۹ عقرب/ آبان اعلام شود، اما اعلام نتایج در کابل تا ۱۰ قوس/ آذر و در ولایات دیگر تا ۲ قوس/ آذر به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.