مدیرکل راهداری استان همدان؛

مدارس حاشیه راه های استان همدان ایمن سازی می شوند

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها با توزیع اقلام فرهنگی و نصب علائم ترافیکی در مدارس روستایی استان همدان آغاز شد.

مدارس حاشیه راه های استان همدان ایمن سازی می شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در این طرح که در دبستان دخترانه شهید حمید حسنی واقع در روستای انصارالامام از توابع شهرستان همدان اجرا شد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار داشت: یکی از اهداف کاری این اداره کل ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات است و هر ساله تعدادی مدرسه در حاشیه راه ها شناسایی و به دو روش نرم افزاری و سخت افزاری ایمن سازی می شوند.

مصطفی پناهنده افزود: کارشناسان اداره کل با حضور در مدارس حاشیه راه ها دانش آموزان را به شکل تئوری و عملی با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و با برنامه های فرهنگی چون برگزاری نمایش های موزیکال، شعر و... نحوه عبور از عرض خیابان را به آنان آموزش می دهند.

وی اقدامات سخت افزاری را شامل نصب علائم و تابلوهای عمودی و افقی، شیار لرزاننده عرضی و نصب تابلو در کنار جاده عنوان و خاطرنشان کرد: راننده با دیدن این علائم به احتمال بروز خطر در این محدوده پی می برد.

پناهنده گفت: اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری ایمن سازی مدارس حاشیه راه های این استان از اواسط مهرماه آغاز شده و تا اواسط آذرماه به اتمام خواهد رسيد.

مدیرکل راهداری استان همدان اضافه کرد: به منظور بالا بردن میزان ایمنی مدارس حاشیه راهها و جلوگیری از بروز سوانح احتمالی همه ساله آمار مسیرهای حادثه خیز و مدارس واقع در حاشیه راه های این استان از پلیس راه و آموزش و پرورش احصا و بر حسب اعتبار و اولویت بندی ایمن سازی می شوند.

جانشین فرماندهی پلیس راه استان نیز در این مراسم با بیان خطرات جاده ای هنگام عبور و مرور برای دانش آموزان نحوه صحیح تردد ازعرض و کنار جاده را برای آنان تشریح کرد.

سرهنگ اسماعیلی دانش آموزان را همیاران پلیس خواند و گفت: نقش شما در کنار والدینی که رانندگی می کنند کمتر از پلیس نیست تا جایی که پلیس برای شما کارت همیار پلیس صادر می کند.

وی افزود: نشستن کودکان زیر 12 سال در صندلی جلو، نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی و از همه مهمتر صحبت کردن با تلفن همراه برای رانندگان خطر تصادف را به دنبال دارد و در صورت رعایت نکردن این موارد شما به عنوان همیار پلیس می توانید به پدر، مادر یا راننده وسیله نقلیه تذکر دهید.

در این مراسم اقلام فرهنگی شامل کیف و لوازم تحریر مصور به علائم راهنمایی و رانندگی بین دانش آموزان این مدرسه توزیع شد.

گفتنی است، در این طرح که به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان برگزار شد، جمعی از مسئولان این اداره کل، جانشین فرماندهی پلیس راه همدان، نمایندگان فرمانداری، آموزش و پرورش، بخشداری و دهیاری حضور داشتند.

انتهای پیام/ د 

ایمن سازی مدارس حاشیه راه های استان همدان 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.