ثبت پنج وقف جدید در قائمشهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر از ثبت پنج وقف جدید با نیت احداث حسینیه، درمانگاه، هزینه‌های نیازمندان و کمک جهیزیه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالله ولی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر گفت: پنج مورد وقف جدید با نیت‌های احداث حسینیه، درمانگاه، هزینه‌های نیازمندان و کمک جهیزیه امسال در این شهرستان ثبت شد.

وی به تجهیز مدرسه مرحوم «علی نقی کنی» این شهرستان از محل موقوفه اشاره کرد و افزود: موقوفه شاخص شهرستان موقوفه مرحوم علی کنی است که از محل این موقوفه تجهیز این مدرسه در سال ۹۷ با تهیه ۳۱۴ قلم کالا به ارزش ۲۳۵ میلیون تومان انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر گفت: از موقوفه مرحوم علی کنی امسال ۳۰۰ میلیون تومان جهت پرداخت هزینه ۵۸۷ بیماران نیازمند معرفی شده از کمیته امداد، بهزیستی و بیمارستان رازی پرداخت شد.

ولی نژاد گفت: امسال ۳۰ میلیون تومان برای عزاداری سیدالشهدا، ۷ میلیون تومان برای کمک به سادات فقیر، ۱۳ میلیون تومان برای کمک به فقرا و مساکین، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای اعزام زوار به مشهد، ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای تعمیر مسجد و ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان برای تعمیر حوزه علمیه، و برای توسعه و سرمایه گذاری موقوفات ۷۷ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

وی از راه‌اندازی ۶ مرکز فرهنگی و قرآنی در سال ۹۷ در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر افزود: شهرستان قائمشهر با داشتن ۲۸۶ مسجد، ۱۶۰حسینیه از ۱۰ هزار و ۱۴۸ فقره وقف متصرفی و ۱۰ هزار و ۲۳۹ فقره وقف غیر متصرفی ۱۰۵ بقعه برخوردار است.

۸۲۸ فقره موقوفه شامل ۱۹۰ موقوفه منفعتی و ۶۳۸ انتفاعی در قائم شهر ثبت شد و این موقوفات شامل؛ مساجد، حسینیه، فاطمیه، زینبیه، تکیه، آرامستان، دارالقرآن می‌شود.

انتهای پیام/آ

وقف جدید در قائمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.