ثبت ۱۰ وقف جدید در مازندران

۱۰ وقف جدید به مدت ۱۰ روز در مازندران به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند، گفت: وقف در کنار اثرات اخروی اثرات دنیوی نیز برای واقف دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ وقف جدید امسال در مازندران ثبت شد، افزود: در دهه وقف امسال ۱۰ وقف جدید در مازندران به وقوع پیوسته است.

حجت الاسلام حیدری گفت: در شهرستان گلوگاه ۳ هزار متر مربع زمین از سوی وراث مرحوم معصومه، ولی پور و یک قطعه زمین به‌مساحت ۳ هزار متر مربع توسط وراث حاج علیجان، ولی پور برای عزاداری شهادت امام حسین (علیه السلام) در ایام محرم و صفر در مسجد سیدالشهدا ولمازو وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: در رامسر نیز واقف خیراندیش محمدعلی امین‌جعفری یک باب مغازه به مساحت ۱۵ متر مربع و یک باب مغازه دیگر به مساحت ۱۶ متر مربع را برای عمران و آبادانی روستای چورته و هزینه‌های مسجد صاحب الزمان (عج) این روستا وقف کرده است.

وی گفت: واقف خیراندیش حاج یزدان نجف‌پور شش دانگ ساختمان مسکونی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی و مساعدت به دارو و درمان و دانش آموزان بی بضاعت در محمودآباد کرده است.

حجت الاسلام حیدری افزود: در شهر رویان نور دو باب مغازه هر کدام به مساحت ۲۵ و ۴۱ متر مربع از سوی وراث مرحوم حاج سیدعباس حسینی برای هزینه‌های عمرانی، فرهنگی و امور جاری مسجد جامع شهر رویان وقف شد.

وی با بیان اینکه یک قطعه زمین در تنکابن به مساحت ۷۴۱ متر مربع از سوی مهدی اسدپور وقف شد، گفت: واقف خیراندیش این زمین را به یاد برادر شهیدش جهت خیرات و مبرات وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: یک قطعه زمین به مساحت ۲ هزار مترمربع از سوی حاج صفر سومندر و جلال قاری برای توسعه آستان مقدس امامزاده محمد (علیه السلام) رستمکلا بهشهر به ارزش ٢٠٠ میلیون تومان وقف شد.

حجت الاسلام حیدری گفت: دو قطعه زمین به‌مساحت ۲۴ هزار متر مربع از سوی وارث مرحوم قربانقلی گراییلی به یاد شهیدان سلطان علی و یحیی گراییلی به ارزش یک میلیارد تومان با نیت امورات فرهنگی، قرآنی و درمانی در شهرستان بهشهر وقف شده است.

وی افزود: در نکا نیز زمینی به‌مساحت هزار متر مربع به ارزش ۱۵ میلیارد ریال توسط نورالله حسن پور در شهرستان نکا برای امورات مسجد وقف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دهه وقف را فرصتی مناسب برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف دانست و گفت: در دهه وقف مردم بیشتر از فعالیت‌های سازمان اوقاف و برکات وقف در جامعه مطلع می‌شوند که نمونه بارز آن ایجاد وقف‌های جدید در این ایام است.

حجت الاسلام حیدری افزود: موقوفات ثبت شده در دهه وقف امسال با نیت‌های مختلفی مانند کمک به نیازمندان، فعالیت‌های قرآنی، دارو و درمان، عزاداری امام حسین (علیه السلام)، کمک به مسجد، کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت، خیرات و مبرات است.

انتهای پیام/ م

ثبت ۱۰ وقف در ۱۰ روز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار