کنسول افتخاری لیتوانی در ایران در اولین همایش ایران و لیتوانی:

ایران یکی از ۱۳۶ کشور دارای جاذبه گردشگری در جهان است

کنسول افتخاری لیتوانی در ایران گفت: ایران با دارا بودن بیش از ۳۳۰۰۰ هزار اثر ثبت شده ملی یکی از ۱۳۶ کشور دارای جاذبه گردشگری در جهان است.


ایران یکی از ۱۳۶ کشور دارای جاذبه گردشگری در جهان استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین همایش علمی، فرهنگی و گردشگری ایران و لیتوانی عصر امروز با حضور جمعی از فعالان این حوزه و برخی از مسوولان وزارت خارجه، بهداشت و آموزش پزشکی، علوم و تحقیقات در تهران برگزار شد.

کریمی طبسی کنسول افتخاری لیتوانی در ایران ضمن تشریح اهداف این همایش گفت: تقویت دیپلماسی صلح از طریق همکاری‌های علمی، ارتباطات دانشگاهی و گردشگری از اهداف اصلی این گردهمایی است که امیدواریم در نهایت به توسعه روابط دوکشور در سایه حمایت بخش‌های مختلف سیاسی، علمی و اقتصادی و گردشگری بیانجامد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ایران نزدیک به ۲۷۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال فعالیت هستند ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۷ در میان ۲۵ کشور برتر تولید کننده علم در دنیا با رشد ۸/۹ درصد مقام اول رشد علمی را کسب کرد. همچنین حدود سه میلیون پانصد هزار دانشجو در این مراکز درحال تحصیل هستند که رتبه علوم پزشکی ایران در بین کشور‌های دنیا ۱۷ است. همچنین ایران با دارا بودن بیش از ۳۳۰۰۰ هزار اثر ثبت شده ملی یکی از ۱۳۶ کشور دارای جاذبه گردشگری در جهان است.

کنسول افتخاری لیتوانی در تهران از اقدامات این کشور برای توسعه روابط با ایران گفت و تصریح کرد: ایجاد همکاری‌های مشترک علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه‌های دو کشور، حمایت از اساتید هییت علمی و دانشجویان برای گسترش روابط علمی، راه اندازی خانه فرهنگ لیتوانی و برگزاری هفته فرهنگی لیتوانی در ایران همزکان با ۱۱ مارس و برگزاری نمایشگاه‌های علمی و فرهنگی مشترک، همکاری مشترک در حوزه گردشگری به ویژه سلامت و راه اندازی مدرسه بین المللی زبان لیتوانی در ایران از جمله این اقدامات است.

کریمی طبسی از تلاش لیتوانی برای توسعه همکاری‌های مشترک با ایران گفت و افزود: در عصر حاضر، جهانی شدن وابستگی متقابل کشور‌ها به ویژه کشور‌های در حال توسعه را افزایش داده و مبادلات و تعاملات علمی، فرهنگی و گردشگری را ضرورتی اجتناب ناپذیر کرده است و این همایش در دو محور گسترش ارتباطات گردشگری و فرهنگی و توسعه همکاری‌های علمی و مطالعاتی برگزار خواهد شد.

محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ایران امروز توانایی های زیادی در جذب دانشجویان خارجی دارد گفت: امیدواریم تا با کشورهایی همچون لتونی اقدامات مشترکی همچون تحقیقات و پژوهشهای مشترک، تبادل دانشجو و اساتید انجام شود.

وی همچنین با بیان لزوم استفاده از ظرفیت های آموزش عالی دو کشور تصریح کرد: آمادگی تاسیس شعبه مشترک علمی دانشگاهی بین دو کشور برای کمک به کشورهای دیگر در حوزه آسیای مرکزی سایر کشورها از جمله عراق و افغانستان را داریم.

عبدالرضا سیم چی مدیر همکاری های بین الملل دانشگاه شریف با اشاره به اینکه امروز بیش از ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف حذب پروژه های بزرگ صنعتی در کشور می شوند گفت: دانشگاه شریف ظرفیت های بزرگی برای همکاری های مشترک علمی دارد.

وی ادامه داد: برای دوره های کوتاه مدت آموزشی و همچنین تبادل دانشجو و استاد آمادگی داریم. همان طور که امروز میزبان اساتید مختلفی از کشورهای اروپایی از جمله هلند و آلمان هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار