طی نامه‌ای مطرح شد؛

لزوم پاسخگویی به برخی ابهامات توافق‌نامه پاریس

بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به روسای کمیسیون‌های انرژی، اقتصادی و کشاورزی مجلس خواستار توضیحاتی درباره توافق‌نامه پاریس شدند.

بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهرانبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیج دانشجویی طی نامه‌ای به پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به روسای کمیسیون‌های انرژی، اقتصادی و کشاورزی مجلس با اشاره به مهیا نبودن زیرساخت‌های صنعتی و خصوصا علمی کشور برای پذیرش اجبار و سازوکارهای متعهدکننده خارجی در جهت کم کردن گازهای گلخانه‌ای،‌ خواستار توضیحاتی در این خصوص شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

با سلام و احترام

همان طور که مستحضرید شورای محترم نگهبان قانون اساسی لایحه امضای توافق‌نامه پاریس که یکی از اسناد بالادستی توسعه پایدار سازمان ملل می‌باشد، به دلیل پیوست نشدن برنامه مشارکت ملی (INDC) به کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ارجاع داده است.

بسیج دانشجویی پردیس فنی با بررسی‌های دقیق مفاد این معاهده به ابهاماتی در رابطه با ابعاد محیط زیستی، اقتصادی و ایضا اقتصاد انرژی در این توافق‌نامه رسیده است. علاوه بر محل سوال بودن میزان تاثیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در تغییرات اقلیمی و محیط زیستی از جمله مهم‌ترینِ این ابهامات، «مهیا نبودن زیرساخت‌های صنعتی و خصوصا علمی کشور» برای پذیرش اجبار و سازوکارهای متعهدکننده خارجی در جهت کم کردن گازهای گلخانه‌ای است.

در صورت امضای چنین توافق‌نامه‌ای درحالی که پژوهش‌های علمی لازم در جهتِ توسعه تکنولوژی انرژی‌های تجدیدپذیر در داخل دانشگاه‌های برتر کشور انجام نشده است و هزینه استفاده از این انرژی‌ها آن هم با توجه به وضعیت بدهی‌های وزارت نیرو سرسام آور است، امنیت انرژی کشور با تهدیدی جدی مواجه خواهد شد. لذا از جنابعالی دعوت می‌شود تا با حضور در دانشگاه تهران، به ارائه توضیحات و رفع ابهامات در یک فضای نخبگانی بپردازید.

انتهای پیام/

نامه‌ پردیس فنی دانشگاه تهران به روسای کمیسیون‌های انرژی، اقتصادی و کشاورزی مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار